4

100 קילומטר שבילי אופניים או הכנת תשתית להטמנת צנרת גז ברחבי תל אביב.

מהקומה ה45 במגדל עזריאלי נראית רשת שבילי האופניים " כמקום האידיאלי להטמנת רשת צנרת הגז הטבעי המתוכננת בעיר, משום שמעל לנתיב האופניים אין תנועת רכבים כבדה, ונמנעת סכנת קריסה ושבירה של צינור הגז העשוי מפלסטיק קשיח פוליאתילן HDPE.

ואם אנשי סופרגז מקבוצת עזריאלי  בעלת הזכיון לפריסת רשת הגז הטבעי ברחבי תל אביב וגוש דן, היו עולים לגג המגדל שלהם, הם היו מבינים עד כמה יכולה תשתית רשת 100 קילומטר שבילי האופניים לסייע בפרישת צנרת הגז בתל אביב באופן אופטימלי, ללא סיכון מיותר לתושבים.

מההיבט  הבטיחותי בלבד, הייתי מציע להם לא לקבור את צינור הגז הטבעי באמצע הכביש, אלא לחפור לעומק מתחת ל " 120 קילומטר שבילי האופניים  " שכבר הוקמו לאחרונה, ולהטמין את צינור הגז הטבעי מתחתם בחפירה פשוטה לעומק מטר, במקום בו לא עוברות מעל  " שביל האופניים "  משאיות, טרילרים, אוטובוסים, מכבשי דרכים, ומשאיות זבל .

יותר מזה, אם ירצו אי פעם לחבר את הבניינים הפרטיים והציבוריים בעיר הנמצאים בתוואי רשת " שבילי האופניים "  לרשת הגז הטבעי, הרי שתפעול חיבורי הגז מצידי הדרך ולא ממרכז הכביש קלה יותר, ואינה גורמת להפרעה לתנועה, והמהלך גם מאפשר הולכת הצנרת בין חצרות הבניינים ב" מודל הכבלים " כדי להגיע לרחובות הפנימיים, ולספק נקודת חיבור אחת גז ישר לכל 4 בניינים .

כך למשל היייתי קובר את צינור הגז מתחת לשביל האופניים הכפול ברחוב אבן גבירול, כך שיוכל לספק גז למסעדות ולבניינים בעלי הצוברים המוטמנים, או בצידו של רחוב בלוך, שם כבר הוקם שביל אופניים לצד הכביש, או ברחוב פינקס, או רחוב רמז ששם כבר הוכשרו בו נתיבי נסיעה ייחודיים לאופניים בצד הכביש .

כבר כמה שנים  שקמפיין  " 100 קילומטר שבילי אופניים " מקודם באגרסיביות ברחבי העיר לפי ייעדים ברורים, כשמידי שנה מסומנים ומתומררים עוד 20 קילומטר שבילי אופניים, שבסוף יתחברו לרשת עירונית מושלמת- טובה לכולנו.

הקשר שבין גילוי הגז הטבעי לצמיחת ענף האופניים בתל אביב

ב 18.01.09  קרה אירוע ששינה דרמטית את תפיסת האנרגייה של ישראל והוא גילוי מצבור הגז  " תמר " , שהפך את ישראל למעצמת גז בין לאומית, כשכבר בסופו של אותו יום היה ברור שעקב מחירי הגז הזולים (חמישית מנפט)  יתבצע מהלך כלכלי של חיבור כל צרכני הגז הכבדים המשתמשים בבלונים מובלים במשאיות וצוברי גז קבורים כמו מפעלים, בתי חולים, עיריות, מסעדות, גורדי שחקים, מכבסות, ומלונות לצינור גז טבעי שיוקם .

שיטת חלוקת הגז בבלונים ממשאיות או מילוי צוברים על ידי מיכליות נראתה לפתע מיושנת, ומתיחת רשת צינורות גז עירונית תבטיח חיבור סדיר לצנרת של כל צרכני הגז הגדולים והיא העתיד, וכמובן חסכון ובטיחות בהובלת גז בצורות שונות בלב העיר, (מוצר פציץ) , וכמובן דחיקת רגלי מתחרים קטנים מהשוק.

פריחת ענף האופניים

ממש במקרה , באותה שנה מייד לאחר גילוי מאגר הגז פרסם משרד התחבורה  מסמך מחייב " חוברת הנחיות לסלילת שבילי אופניים  " והקציב 40 מיליון שקל מענקים לסלילה מהירה, ואילו משרד התיירות יצא ב " תוכנית חומש לקידום ענף רכיבת האופניים  "  זאת בהשקעה של 100 מיליון שקל,  עם יעד של 4900 קילומטר שבילי אופניים ברחבי המדינה .

אולי לא שמתם לב, אבל כל משרדי הממשלה התגייסו בשיא המשבר הפיננסי  העולמי לטובת קידום " שבילי האופניים " , וענף האופניים בשעה שעשרות מפעלים קרסו בישראל, וענף  האופניים הגיב ליוזמה הממשלתית עירונית בגידול דרסטי  בכמות האופניים הנמכרות , ובהיקפי השימוש, והוא צמח בדיוק כמו מניות חברות הגז, רק חבל שבחינוך או במחשבים או בספרי לימוד הממשלה לא השקיעה את הסכומים האלו, ולא התייחסה למשימה כמו למשימת הקמת " שבילי אופניים " ,- כשרוצים יכולים.

ממש במקרה  ביולי 2011  שבוע לפני " המחאה החברתית " ושנתיים לאחר גילוי הגז נכנסה לתוקף " רפורמה תחבורתית  " שביטלה עשרות קווי אוטובוס, והסיטה לא מעט קווים ותחנות אוטובוס ממקומן משכונות פנימיות לצירים ראשיים, ובאופן מוזר במקומות שבהם הוסטו הקווים כמו רחוב בלוך, ורחוב פנקס נמצאים גם שבילי אופניים, וברור לחלוטין שבגלל " שביל האופניים "  האוטובוס אינו יכול להצמד למדרכה, ולכן נבנו " רמפות  דילוג "  לנוסעים, או שתחנות אוטובוס הוסטו לקצות הרחובות, ובדיעבד כלום לא השתפר בתחבורה מאז  " הרפורמה התחבורתית"  הזאת אלא רק הורע. אבל האוטובוס הכבר לא חונה על נתיב האופניים ולוחץ עליו.

ממש במקרה גם עיריית תל אביב לא נשארה מאחור, והשקיעה עשרות מיליוני שקלים בפיתוח ענף האופניים והשבילים הירוקים, והשיקה את שירות " התל אופן " המאפשר לציבור לשכור אופניים, ואכן 16,000 איש נרשמו לשירות, ובסך הכל מספר המגיעים היום באופניים לעבודה  מגיע ל 2 אחוז מהנהגים (שני אחוז) מספר מדהים באפסותו,  ומספר היוממים, כלומר סך רוכבי האופניים בעיר מגיע ל 8 אחוז  מהאוכלוסיה, אולם כבישים רבים הוצרו ואלפי מקומות חנייה בוטלו בצורה שנוצרים פקקי תנועה בעיר, אולם "  שבילי האופניים  " לצד הכבישים הראשייים שמשרתים 2 אחוז מהאוכלוסייה הניידת בעיר, פנויים מכלי רכב ומיותמים מרוכבי אופניים רוב היום, " כי אין מי שיסע עליהם רוב היום  ".

מידע פנימי

כשראש הממשלה אמר שהוא ממליץ לקנות מקום חנייה בתל אביב, כנראה שזה כבר היה מידע אישי  פנימי כי  אלפי מקומות חנייה לרכב הולכים להיות מושמדים עקב פרישת צנרת הגז ברחבי תל אביב, ועתה נשאלת השאלה האם יום אחד צנרת הגז תשתלב במקרה עם "  100 קילומטר שבילי האופניים  " כי מישהו יעלה את הרעיון ויגיד שזה WIN-WIN SITUATION  וטוב שהשקענו בשבילי אופניים בזמן ולמעשה " באנו למצוא אתונות ומצאנו שבילי אופניים עם צנרת גז מתחתם  ".

נהנית ספר לחברך ועשה לנו לייק  – 

בקרוב אני כותב ספר  דרך אתר HEADSTART   כנראה עוד חודש באוקטובר,  ואשמח אם תעיינו באתר  בתחילת אוקטובר , בפרומו לספר שיפורסם  שם .

בכל מקרה ממליץ להעיף עין באתר  WWW.HEADSTART.CO.IL.

 

 

 

 

 

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

4 Comments

  1. האמת המודעות בנושא או במושג הזה כמעט אינה קיימים בישראל, אבל לכמעט כל השיקולים הכלכלים, הסביבתיים, המשפטיים והחברתיים שעליהם אתה מדבר , שורשם במדיניות המכונה אג'נדה 21 , שפתוחה לקריאה חופשית באתר האו"ם.
    אם תחפש בגוגל , קרוב וודאי שתגיע לאתרי קונספירציה שבוחנים לעומק את העניין. זה חבל כי בפועל אין כאן שום עניין קונספרטיבי והכל גלוי לעיני כל ומיושם יום יום ברמות הכי טריוויאליות כמו למשל שבילי אופניים. קח כמה לינקים אבל זה באמת קצה הקרחון –

    http://www.youtube.com/watch?v=3Le0PRJul8Y

    http://www.ahava528.com/archives/5905

    http://www.emetaheret.org.il/2013/02/05/%D7%90%D7%92%D7%A0%D7%93%D7%94-21-%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%94-%D7%92%D7%9C%D7%95%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%95-%D7%93%D7%90%D7%92%D7%94-%D7%9C%D7%A1%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94/

    אתר האו"ם-

    http://www.unep.org/documents.multilingual/default.asp?documentid=52

  2. תבדוק את הקשר בין שבילי האופניים לבין אג'נדה 21 שמקדם האו"ם ותבין שאתה מגרד רק את פני הקרחון באמת הנסתרת מעיני כל. הגיע הזמן שתתחיל לחפור לעומק יותר..

  3. שבילי האופניים הם בדיחה. עכשיו סוללים שביל כזה בכל רחוב בן צבי בדרום העיר – נפש חיה לא רוכבת שם על אופניים ואלוהים יודע לשם מה ועבור מי סוללים את השביל הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.