2

מדוע חשוב להצביע רק למפלגות קטנות, אם רוצים שינוי במדינה !!!

ההשקעה בהצבעה למפלגות קטנות היא כמו השקעה בסטארטאפים קטנים, משום שרק תחושת מחסור ומחנק מביאה חדשנות רעיונית, שינוי מהותי, ופריצת דרך, והגדולים כבר שבעים ,וכל שינוי שבוא יבוא, כלכלי או חברתי יהיה תמיד על חשבון השמנים והשבעים, וזאת הסיבה "לברית הקדושה" , של שמירת הסדר החברתי-כלכלי הקיים ,שבין המפלגות הגדולות לטיקונים ,היחידים שיש להם מה להפסיד.

סיפורו של היזם בניימין זאב הרצל -סטארטאפ לשינוי מדיני חברתי אלט-נוי-לנד (ארץ ישנה חדשה)

שאלו את עצמכם בגילוי לב מי היה מוכן להשקיע או להצביע עבור מפלגתו של בניימין זאב הרצל בשנת  1897 בשעה שהיה האיש הכי מושמץ באירופה, ובמיוחד על ידי הישוב היהודי הישן, שהבין שהאיש עם העיניים הבוערות והדעות הנועזות מסכן את משטר הקהילות של יהדות אירופה מה שכונה "הסדר הישן", כשהמנהיגות  היהודית באירופה חלמה כל ראש שנה "לשנה הבאה בירושליים" אבל לא עשתה דבר חוץ מחלומות באספמייה, ואכילת קיגל, כי היה לה רק מה להפסיד הרבה מאד- כסף, כוח, השפעה, ושליטה בניהול ההמונים היהודיים וחייהם.

אבל הרצל ניצח את אנשי הסדר הישן: הטייקונים, הברונים, המדינאים ,והרבנים, כי שינה את השיטה וגרר אחריו את ההמונים החל מהבורגנים, וכלה במסכנים בחלכאים ונדכאים, מפני שהציע להם שותפות בסטארטאפ שלו ו "פתרונות מיידים" ולא פטרונות, הבטחות, וחלומות  באספמייה על כך שיהיה טוב בעתיד, והעובדה שהציבור עשה שינוי תודעתי ,והבין שיש מקום לשינוי ושהברונים והטייקונים מסבנים אותו , אפשרה להרצל לבצע את השינוי הגדול.

הרבה סטארטאפים קטנים -חסידי שינוי

" ארץ חדשה, עלה ירוק, צדק חברתי, הישראלים, נצח, אור,י רוקים וצעירים, התקווה לשינוי ,ברית עולם, כוח להשפיע, אחים אנחנו, כולן מפלגות קטנות ורובן חדשות והבוחר הישראלי אינו חשוף אליהן ולרעיונותיהן, או לראשיהן מסיבות שונות, והעיקרית היא הפחד של הגדולים משינוי "הסדר החברתי הישן" והנוח, ולכן מפלגות קטנות אלו שיכולות לסכן את השיטה והמשטר  ו"הסדר החברתי הקיים" לא מקבלות בכוונה חשיפה נאותה בחלק מהעיתונים וכלי התקשורת שמקורבים למפלגות הגדולות, שמריצות את הגדולים שיגנו עליהם ועל האינטרסים שלהם.

יתכן שחלק מרשימת מפלגות אלו הן "קומופלאז", ויתכן שבאמת אנשים טובים שרוצים שינוי נמצאים שם, וצריך לתת להם סיכוי להביא שינוי, כי רק סיכון מביא תשואה ושינוי, -תשאלו את הרצל ואלו שהלכו אחריו .

בשנת 1902 כתב הרצל את הספר "אלט-נוי-לנד"  ארץ ישנה-חדשה, הרצל היה הסטאראפיסט היהודי הראשון ששהלך על סטאראפ המכונה "המדינה היהודית" והצליח לו, והוא לקח סיכון גדול מאד על כל רכושו ומשפחתו , ופעל ממש כמו סטארטפיסט קלאסי בתחילת דרכו, לעומת הברונים והטייקונים שהלכו בדרכים המסורתיות, וחנקו בדרך כל נסיון להצליח באמת, כי הצלחת הציונות סימלה את קריסת הסדר הישן באירופה, והעתקת המשקל לפלשתינה, ורק חוצפתו של הרצל שבתור עיתונאי שפנה בגובה העיניים לשולטנים, ברונים, ונסיכים, ומלכים, במקום לנקוט בכל הקודים החברתיים והגינונים המסורתיים (קום-איל-פה)- "כפי שנוהגים כולם", הצליחה לקרב את רעיון המדינה החדשה של העם היהודי, ולפרוץ את הדרך המדינית לחלום הציוני. .

מול הרצל עמדו הברון הירש, והברון רוטשילד שכל שרצו היה שימור היחסים ו"הסדר הישן" כדי לבצר שליטה באירופה ובארץ ישראל ולהיות מנהיגי העם היהודי תמורת מעט "שנור"  ופעילות ציונית כמו "מושבות הברון" שנתמכו בישראל, או "מושבות הברון הירש" בארגנטינה, ומכאן לא באה הישועה לעם ישראל אלארק סטגנציה מדינית ועשייה מקומית מוגבלת ,ולא לאומית מדינית.

הרצל רצה להקים בנק שייתן אשראי לכל סוחר יהודי ללא הבדל ולא רק לגדולים, ורצה שעסקים לא יהיו חייבים טובה לטייקונים והצליח לו כשהקים את "בנק אנגלו-פלשתינה" , הלא הוא בנק לאומי שהיה בסיס לבנקאות בישראל, אבל הבנק שמן והלך לרעות שוב "בשדות הטייקונים " ,ושוב נקלע לקשיים כספיים כי הסתאב.

איך הושמדה השפעת משפחת הטייקון רוטשילד?

בסופו של דבר הרצל הצליח לגייס לחלומו רק את המעמד הבינוני הנמוך ושאר מסכני ישראל ודלת העם :החנוונים, הסוחרים הקטנים, יצרני הנעלים, הבגדים, רצענים, וכמה סופרים ומשוררים, והרבה צעירים דלי רכוש ,ואלו היו האנשים שהתחייצבו לדגל והרכיבו את "הקונגרס הציוני הראשון" ותרמו מכספם הדל לקניית מניות  חברת האם של בנק לאומי   J.C.T  JEWISH COLONIAL TRUSTשחיסל את הגמוניית בנק רוטשילד, ושחרר את ההון להמונים, ואת מחנק האשראי בפלשתינה, וחיסל את השפעת "בנק רוטשילד" על הדרך הציונית  ומימון הציונות ואת אפליית האשראי למקורבים.

מייד לאחר הצלחת "הקונגרס הציוני הראשון" קפצו כל הברונים והטייקונים והרבנים מחדש על העגלה הציונית (לא ברחו לחו"ל או עזבו- כפי שמפחידים) והתיישרו עם הקו הכללי ,אבל לעולם לא פסקו מנסיונותיהם השחית את המערכת הפוליטית ביחסי הון- שלטון.

סיכום

המפלגות הגדולות מטבען שבעות, ומשרתות אנשים שבעים, והולכות עם הגדולים והחזקים, זאת הברית הקדושה של הסדר הישן, וכשאתם מצביעים למפלגה גדולה אתם משרתים את הסדר הישן, שלא נותן שום סיכוי לחלשים ולבינונים של הסדר החברתי החדש.

ועכשיו לכו להצביע- רק מי שעושה שינוי משפיע.

נ.ב   אלט-נוי לנד-מדובר בספר מדהים

 

נשמח אם תשתף את הכתבה ותעשה לנו  SHARE  וLIKE   או תציע לנו חברות  – תודה

נהנית ספר לחבריך

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

2 Comments

  1. אתם עלי התאנה של השחיתות…אתם שותקים כשהעוול נעשה, השופטת ורדה אלשיך שקובעת גורלות של רבים מהעסקים מי לשבט ומי לחסד – רק לאחרונה נתפסה מזייפת פרוטוקול של משפט שנעשה בפניה, ואתם שתקתם. שר המשפטים נאמן בעליו של משרד עורכי הדין הגדולים במדינה – שעורכי דינו יופיעו ומופיעים לפני השופטת אלשיך, זה אותו נאמן שאיים על עורך הדין שהתלונן על הזיוף, ולא פיטר אותה – פרשת הרפז, בדיחה ליד מערך זיוף המשפט.

    אתם שתקתם כשורדה אלשיך הובילה לסגירת פיקנטי, בשמם של בעלי ההון, יצרני המזון ורשתות השיווק שהקימו קרטל לחיסולה של פיקנטי, כאשר בראש הובילה אסם, שחששה כי חטיף הבוטנים של פיקנטי עומד לעשות מהפך ולנצח עסקית את הבמבה של אסם.

    אתם שתקתם כשהשופטת ורדה אלשיך לא הכחישה שהשתמשה בהאזנת סתר לא חוקית וסירבה לומר איך הגיע אליה אותה האזנת סתר. את התמורה קיבלה משפחת אלשיך בהמשך וכיום בעלה של השופטת אלשיך דירקטור באסם. בעקבות נפילת פיקנטי – יצרני המזון העלו את מחירי המזון – ואתם משלמים את המחיר עד היום.

    אתם עלי התאנה של השיטה, אולי תקראו את שירו של נימלר:

    שיר מחאה ידוע של נימלר כנגד שיתוף הפעולה וכנגד השתיקה של הרוב הדומם הינו:

    "לא הרמתי את קולי
    בגרמניה לקחו הנאצים תחילה את הקומוניסטים,
    אני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,
    ואז הם לקחו את היהודים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,
    ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,
    ואז הם לקחו את הקתולים,
    ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,
    ואז הם לקחו אותי,
    אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני."

  2. ללא ספק ארץחדשה, כי הרצל חשב על זה קודם…

להגיב על טל לבטל

האימייל לא יוצג באתר.