תחנות החשמל הפרטיות מקבלות סובסידיה של 20 אחוז על חשבון קופת חברת חשמל -זאת התחרות


Avi-Zelinger
11 אוגוסט ,2015

אתמול רשות החשמל קבלה עוד החלטה שגוייה ומזעזעת, שתעלה לצרכני החשמל במדינה כ- 2  מיליארד שקלים עודפים לשנה , שיכלו להוזיל את מחיר החשמל ב 15 אחוז לפחות , ולהחזירו למחירו  בפברואר  2012  ביום בו החל לעלות .

החבורה שיושבת ברשות החשמל בסיוע פקידי האוצר אפשרה את הולכת החשמל הפרטי כמעט בחינם על קווי חברת חשמל בעלות של 5 אחוז בלבד (עלה מ 3 אחוז) , מבלי שישלמו את מחיר ההולכה הריאלי של החשמל ברחבי המדינה שהוא 20 אחוז ממחיר החשמל לצרכן.

תשואת חברת חשמל 5 אחוז בשנה , תשואת יצרני החשמל הפרטי 25 אחוז בשנה ככה זה שמובילים לך את החשמל בחינם .

המשמעות של ההחלטה האידיוטית הזאת היא שתשואת חברת החשמל על ההון שלה היא  5 אחוז בשנה, בשעה שתשואת יצרני החשמל הפרטי היא 25 אחוז  בשנה,  וזו עוד תשואה חזירית שמושגת על ידי גניבת כסף מקופת חברת חשמל בהחלטות רגולטוריות .

איזו מין תחרות זאת שכיצרן פרטי  שטוען לתחרות מקבל סובסידיה ברורה מחברה ממשלתית ללא סיבה הגיונית על ידי הובלת סחורתו כמעט בחינם  .

כמה עולה להוליך את החשמל פרטי מיצרן חשמל הנגב לתל אביב ? 25 אחוז ממחיר החשמל לצרכן

חברת החשמל מחזיקה במונופול טבעי  שהוא רשת הולכת החשמל שלה הפרושה על כל המדינה עם 50,000 קילומטר חוטי חשמל,  6,000 קילומטר חוטי מתח גבוה, ו 200 תחנות מיתוג, ואלו מאפשרות להעביר חשמל ביעילות וקלות מנקודה לנקודה ולנהל עודפים, עלות הקמת הרשת עשרות מיליארדים והיא מונופול טבעי  .

פרישת הרשת החשמל של חברת החשמל דומה בדיוק רב לפרישת רשת ההובלה והשיווק של החברות תנובה, שטראוס, אוסם וקוקה קולה ענקיות השיווק בישראל שמגיעות לכל מקום עם תוצרתן, בדיוק כפי שהחשמל של חברת החשמל מגיע לאותם מקומות .

עלות השיווק ההובלה השינוע הפחת והמכר של החברות הגדולות היא נכ-  20-25 אחוז מערך המוצר לצרכן.

אם תשאלו את מנהלי השיווק של החברות האלו, מהי עלות השיווק, הפרסום, המכר והשינוע והפחת של הסחורות שלהן לכל מכולת בישראל ? התשובה תהייה 20-30 אחוז ממחיר המוצר לצרכן – למוצרי החברה בלבד .

עלות השיווק היא הוצאה גבוהה מאד בכל ארגון ולמעשה מכילה ומתמחרת את כל הוצאות הארגון הנגזרות מהמכר לא רק דלק למשאיח.

יצרני החשמל הפרטי משלמים 5 אחוז בלבד עבור הולכת החשמל במקום 20 אחוז .

בהחלטה שהתקבלה אתמול ברשות החשמל מסתבר כי  יצרני החשמל ישלמו עבור הולכת החשמל כ2.4 אגורות לקילוווט בלבד מתוך עלות החשמל לצרכן  48 אגורות לקילוווט  ללא מע"מ,

בדיוק 5 אחוז ממהמחיר לצרכן, בשעה שבמינימום היה עליהם לשלם עבור הוצאות השיווק של החשמל לפחות 20 אחוז ממחיר החשמל שהם עתידים לייצר כ 12 מיליארד בשנה  וההפרש  הזה יהיה שווה  ל 2 מיליארד שקלים בשנה (זאת הסובסידיה הציבורית וההונאה בבלוף התחרות  ) .

רשות החשמל טועה בחישוביה שוב, ולא רואה את כל מכלול ההוצאות בחברת חשמל הנופלות על כל הציבור שיצרני חשמל הפרטי צריכים להשתתף בהם אם ברצונם להשתמש ברשת השיווק של חברת חשמל. .

http://energynews.co.il/?p=5951

כמה קל לשבת באיזור נידח, בעלות קרקע אפס, להעסיק פועלי זרים, לייצר עם גנרטורים לא יעילים שאינם מקוררים במי ים (חברת חשמל יעילה יותר מכל יצרן פרטי עקב קירור מים )  להתחבר לרשת החשמל בדרום,  ולשלוח את החשמל לתל אביב דרך קווי האספקה של חברת חשמל .

ככה מגיעים לתשואה פנומנלית של 25 אחוז בשנה על ההשקעה, בשעה שתשואת חברת חשמל 5 אחוז בשנה .

איך זה מתנהל בעולם כלכלי אמיתי ולא מושחת -אצל אוסם או שטראוס ?

כל יצרן קטן של חומוס או טחינה או שוקולד או סבון שיושב בקדיתא או בפקיעין או  בהר חורשה, או במצפה בדרום (ליד יצרן חשמל פרטי) ומייצר מוצרים שונים ומגיע לשטראוס, אוסם או עלית או קוקה קולה כדי שיישווקו את סחורתו בעזרת רשת השיווק שלהם, יודע איך זה עובד .

א. אם אתה רוצה להוביל סחורה דרך רשת השיווק של אוסם או עלית או קוקה קולה שהיא מוצר מתחרה להם (כמו חשמל במקרה זה) , הסיכוי הוא אפס, והם ישלחו אותך להקים רשת שיווק והולכה בעלות של מיליארדים, ויחשבו איך לחסל אותך מייד  (עלות הקמת רשת חשמל מתחרה תעלה עשרות מיליארדים -ורעיון גרוע ).

ב. אם אתה רוצה להוביל איתם מוצר שאינו מתחרה למוצריהם, תצטרך לשלם לפחות 30 אחוז  עלויות שיווק מערך המוצר לצרכן, או שיציעו לך לקנות ממך את המוצר במחיר קוסט פלוס, והם ידפקו את המכה על הצרכן .

ב. אים אתה רוצה להוביל את המוצר שלך דרך חברת שיווק עצמאית, תשלם לפחות 20-25 אחוז מערך המוצר כדי שיגיע למכולת או לקניון , אך לא באיכות הפרישה של אוסם או שטראוס.

הסיבה לכך שבחברות רציניות רואים את כל מכלול ההוצאות החברה כחלק מעלות השיווק ועלות המוצר לצרכן ולא רק את החיבור המקומי ב20,000 שקל לרשת החשמל כפי שרואה רשות החשמל .

סיכום

המושחתים בממשלה ובחברת החשמל נתנו מתנה של מיליארדים ליצרני החשמל הפרטי  על חשבון קופת חברת חשמל בהולכה כמעו חינם .

למעשה מדובר בסובסידיה של 20 אחוז שמייצרת ליצרני החשמל הפרטי תשואה של 20 אחוז על חשבון תשואת חברת חשמל, כשחברת חשמל סופגת את רוב המוחלט של הוצאות השיווק ההובלה ההולכה והפחת ומובילה את החשמל הפרטי על חשבונה בחינם .

בשטראוס ועלית זה לא היה קורה, כי זה כספי הבעלים, וכאן שרים מושחתים מאפשרים העברת חשמל כמעט בחינם על חשבון המדינה מהנגב לתל אביב ולזה קוראים תחרות בשוק החשמל  שמייקרת את החשמל לציבור ב 15-20 אחוז

 

נהנית ספר לחיברך ועשה לנו לייק.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://energynews.co.il/?p=5951

אין תגובות

  1. אמיר אלמוג הגיב:

    עזרה לשקופים
    אף אחד לא רואה לאן הכסף מגיע
    שקוף

פרסם תגובה