האוצר מתנהל בגרעון של 100 מיליון שקל ביום – זאת האחריות התקציבית, והשליטה בגרעון


Avi-Zelinger
11 ספטמבר ,2014

 

 

בכל יום נתון ממשלת נתנייהו מגדילה את חובות המדינה ב- 100 מיליון שקל,  כ- 34 מיליארד שקלים חובות  חדשים בשנה , או 3.4 אחוז גרעון מהתוצר ( במונחים האקדמים),  ולזה קוראים אחריות תקציבית וניהול תקין של התקציב ושליטה בגרעון .

המספר המוחלט  הזה 100 מיליון שקל גרעון ביום, מוסתר מהציבור בשיח האקדמי  שבין בנק ישראל ומשרד האוצר, כשהם מדברים על"  אחוזי גרעון מהתוצר" , ולא במספרים מוחלטים שנשמעים רע מאד ומובנים לציבור, שלא מבין שכשנטל המיסים עולה כל הזמן, הוא עולה לממן את הטירוף הזה שמוסתר מהציבור.

בבנק ישראל ובאוצר לא מדברים לעולם על הגרעון בשקלים ליום, כדי לא להבהיל את הציבור, כי בנק ישראל הוא  משת"פ של הממשלה, ונגיד בנק ישראל הוא  מינוי פוליטי והוא כמו פקידי האוצר שותפים להנדסת הציבור  בססמאות לטובת השלטון.

כששיספרו לכם שהמדינה אבדה את השליטה בגרעון סימן שעלה מעל 100 מיליון שקל ביום או מעל 35 מיליארד בשנה .

100 מיליון גרעון ביום = 700 מיליון גרעון בשבוע = 3 מיליארד בחודש = 36 מיליארד גרעון בשנה = 3.6 אחוז תוצר   ( 1 אחוז תוצר =  10 מיליארד שקלים )

אין פה טעות במספר הלא נתפס הזה, שמגיע ל700 מיליון שקל גרעון תקציבי בשבוע בקופת הממשלה , זה בשעה כשהגרלת הלוטו השבועית היא בת  10 מיליון שקל בשבוע,  והיא כלי פופוליסטי לסמם את ההמונים ולהסיח את דעתם מהמצב האמיתי  באמת.

וכשאתם קןראים בעיתון שבנק ישראל מבוהל ורוצה שהגרעון יהיה קטן מ 3 אחוז תוצר, הפירוש הוא גרעון תקציבי של 30 מיליארד לשנה או  80  מיליון ליום, וזה אמיתי,  עם 80 ביום גרעון כולם מרגישים בנוח .

קרנית פלוג כנגיד ממונה על ידי הממשלה,לא יכולה לבוא באופן עצמאי לציבור ולספר לו שאנו מתנהלים עם חוב יומי שצומח בקצב של  100 מיליון ביום שיוטל על הדור הבא  שיחיה פה ללא ידיעתו – היא עבדה קשה עבור הגוב .

איך הסכום של 100 מיליון שקלים גרעון חדש מצטבר ביום מחושב ?

הממשלה האוצר ובנק ישראל מדברים במכוון מול הציבור בשיח כלכלי  במונחי " אחוזי גרעון מהתוצר" , כדי לבלבל את הציבור, שכמובן לא מסוגל לחשב מה קורה במספרים מוחלטים, או בכסף אמיתי את היקף הגרעון היומי זאת כדי שלא יכנס להלם,.

אם  הגרעון המיועד בתקציב 2015  הוא 3.5 אחוז תוצר, ו ( 1 אחוז תוצר = הוא כ 10 מיליארד שקלים וזה שווה ל 35 מיליארד שקלים גרעון שנתי , או כמעט כ- 100 מיליון שקל ליום גרעון בחלוקה ל 350 יום , אם מורידים את יום כיפור, וצום גדליה,  ותענית מרדכי,   ואת סוכות, כימי עסקים שמורידים 0.1 מהגרעון  ליום או 100 מיליון ביום

100 מיליון ביום חוב חדש על הדור הבא.

  100 מיליון שקל גרעון חדש, או היקף חובות חובות יומי נוסף על הדור הבא מצטבר כל יום בניירת הממשלתית ,  דרך הלוואות עתק שהממשלה לוקחת בשוק ההון  לכיסוי הגרעון בתקציבה  וסכום זה מצטרף כל יום  לסכום של 720  מיליארד שקל חובות קיימים באגרות חוב ממשלתיות, שעבורם המדינה משלמת  היום 41 מיליארד שקל ריבית לשנה-  אתם משלמים ( 4 אחוז תוצר ) הנתון צפוי לרדת עקב הירידה הדרמטית של הריבית על אגרות החוב.

החוב הלאומי צומח בממוצע ב 35 מיליארד בשנה ומייצר 3.5 אחוז תוצר צמיחה פיקטיביים – אנחנו הצומחים באירופה

מאז שנת 2008 חזרת נתנייהו לשלטון, גדל החוב הלאומי של ישראל באגרות חוב ב 30 אחוז מ 510 מיליארד שקל ל720 מיליארד שקל ( כ- 35 מיליארד תוספת גרעון בשנה ) או  תוספת של 220 מיליארד שנשפכו למשק כדי להתניעו ולייצר צמיחה אך ללא הצלחה .

כשמספרים לכם על שליטה בגרעון ,מדברים על הגבלתו לגרעון של 100 מיליון שקל ביום, סכום מטורף,  שכולו ייפול על הדור הבא שיחיה פה  וישלם מחירים מטורפים בכל תחום אפשרי, כדי לממן רק את הריבית על הגרעון.

צמיחה טכנית על חשבון הגרעון

בפועל אותם 35  מיליארד שקל  שנשפכים למשק על ידי האוצר דרך ההוצאה ממשלתית,  מייצרים טכנית  3.5 אחוז צמיחה (1 אחוז תוצר=  10 מיליארד ) וכל המערכת הפיננסית עוברת "  הנדסת מספרים "  כדי להציג לציבור את הצמיחה,  אבל הצמיחה מושגת על ידי יצירת גרעונות, ואם הממשלה לא תדפיס את ה35 מיליארד שקל בשנה ותוציא אותה דרך הוצאות משלתיות, הפירמידה הפיננסית תוצרית שנבנתה  פה תתחיל להתמוטט כי הצמיחה תרד לאפס וחברות האשראי יורידו מייד דירוג .

המשק ב " גרעון מבני " של 60 מיליארד לשנה שמונע  6 אחוז צמיחה

הממשלה בשיתוף אקטיבי בנק ישראל נמנעת כבר 7 שנים מלבצע  רפורמות חשובות  שהיו חוסכות עשרות מיליארדים בשנה גרעונות ,  ואי ביצוען יביא לקריסת הכלכלה והיא מעדיפה לעשות גרעונות תקציביים  של 35 מיליארד בשנה על חשבון הדור הבא, במקום לבצע התייעלות דרמטית, בנק ישראל  מדבר על " שינויים מבניים " שגורמים ל" גרעון מבני "  אבל כרגיל לא מזכיר את היקף הנזקים הנגרם למשק ולדור הבא .

כמובן שהרפורמות עשויות לפגוע בקבוצות מיוחסים  וקבוצות חזקות, אך אי ביצוען יחסל את כלכלת ישראל,  הרבה יותר מהר מכל החמאס – למי שלא האמין שדברים וישויות משתנים ונעלמים במהירות האור.

הפיצוץ הענק יבוא עוד שנתיים שלוש

הממשלה יכולה לדחות את הקץ לשנה שנתיים בלבד, משום שבעוד שנתיים שלוש שנים לא ניתן יהיה אפשר לבצע שום רפורמה במשק עקב השינויים הדמוגרפים התעסוקתיים וההשכלתיים המהירים הבלתי ניתנים לשינוי – היום 54 אחוז מתלמידי היסודי חרדים וערבים ולא יניעו את המשק )

הממשלה מדפיסה – הציבור ערב  לחובות עתק מחוס ברירה

אם ממשלת נתנייהו היתה חברה פרטית היא היתה הולכת לפירוק או כינוס נכסים בצווי בתי משפט, אבל זה לא קורה, כי המדינה יכולה להדפיס כסף כמעט בצורה לא מוגבלת דרך הנפקת אגרות חוב, משום שאזרחי המדינה ערבים לחובות המדינה דרך הטלת מיסים חדשים והעלאת מיסים, שממנים את הריבית על אגרות החוב.

הצרה היא שההפקרות המשלתית תמיד מתגלה תמיד באיחור כשהחוב מתנפח יותר מדי כמו ביוון, ומתגלה רק אחרי שהמסיבה נגמרת ואין כסף לשלם ריבית על ההלוואות- יאסו בדרך, אל תגידו שהופתעתם  כמו שהופתעתם שהצמיחה קרס או צהל קרס מול החמאס.

נהנית עשה לנו LIKE או SHARE   נששמח שתציע לנו חברות

נהנית ספר ושתף את חבריך

 

תגובה אחת

  1. מני הגיב:

    אני לא מבין, גם בחו"ל מדינות אירופה ומארה"ב מסיימות את התקציב בגירעון אז במה אנחנו שונים מהם? מה הפתאום הירידה החזקה הזאת על כלכלני ישראל

פרסם תגובה