אין התכנות כלכלית להקמת מדינה פלשתינית עצמאית – התמונה האמיתית


Avi-Zelinger
22 אפריל ,2014

הסכסוך שלנו עם הפלסטינים נמשך ללא סוף מסיבה אחת והיא שלמדינה הפלשתינית שתוקם אין כרגע שום יכולת קיום כלכלי עצמאי או התכנות כלכלית או אופק כלכלי ורוד.

התוצר והתפוקה שלה אפסיים ביחס לאוכלוסייתה בת 2 מיליון איש למרות שרובם צעירים ועלות תפעולה השוטף מתקרב ל 22 מיליארד שקל בשנה לפני ההכרזה עליה כמדינה-רובו המוחלט " שנור"ממדינות העולם.

מה גם שהפיצול המנהיגותי הקיים עתה בין עזה והשטחים רק מקשה על המצב הכלכלי של הרשות הפלסטינית ומצביע על חוסר משילות מוחלט בעם שדורש מהעולם עצמאות . (זה לא קרה לבן גוריון כשחיסל בשנייה את אלטלנה ומנע פילוג) .

 ישראל התחילה בגיוס אגרות חוב  53 שנים לפני הקמתה

בשנת 1897 , לפני 117 שנים בדיוק גייס בנימין זאב הרצל באמצעות בנק שהקים בלונדון  J.C.T- JEWISH COLONIAL TRUST  את המלווה הכספי הראשון במניות ואג"ח ואופציות להקמת מדינה יהודית תיאורטית במניות מכספי יהודי רוסיה, רומניה, וגרמניה  ופולניה להקמת מדינה על הנייר, גיוס שאחר כך שהתפתח לאחר מכן לארגון הבונדס, ואילו הפלשתינים לא הצליחו לגייס מאחיהם העשירים בזמן הזה  שקל 1 באגרות חוב עד היום  הזה .

מי יחזיק כלכלית את המדינה  הפלשתינית ?

 העובדה הזאת גם אינה נסתרת מכל מנהיגי העולם שמושכים וגוררים בשקט רגליים מהצבעה בעד הקמת מדינה פלסטינית באו"ם ומבינים שמדובר בלידת נכה שתיפול מיידית כלכלית על צווארי התומכים לכל החיים, ובינתיים כולם חותמים איתם על פרוטוקולים שונים רק כדי למשוך זמן.

מנהיג נוכל בשם אבו מאזן שמושך זמן

גם אבו מאזן " המנהיג האחראי " מבין בליבו שיום לאחר הקמת המדינה הפלסטינית יאלץ להשקיע כל שקל שיגבה בתשתיות חשמל מים אנרגיה במקום בטרור והסתה וזה מפחיד ומחייב לדעת שצריך לדאוג לעם במקום לדבר בטלויזיה ולירות באוויר בחאפלות .

גם תומכי השלום המהופנטים אצלנו מדחיקים את העובדה שב100 השנים האחרונות בניגוד אלינו, או לעמים אחרים שחתרו לעצמאות, הפלשתינים מעולם לא התנהלו  כמו  " עם שבדרך "  עם מטרות כלכליות, ארגוניות שיתופיות , וציבוריות ברורות אלא ירו צרור, אכלו לאפה  וישבו לנוח בצל הזית, בשעה ש" התנועה הציונית " לא עצרה לרגע מלבנות את מוסדותיה וארגוניה השונים בדרך למדינה ואחרי הקמתה החל מ 1897 הקונגרס הציוני הראשון  בבזל ועד הרגע הזה בבבניה בשטחים.. בתור החטיבה להתיישבות יהודית ( מצא את ההבדלים למטה).

עלות הקמת הרשות 6-10 מיליארד דולר בשנה -תקציב    שיגיע ל 14 מיליארד דולר

עלות החזקת הרשות הפלשתינית שאין לה כמעט הכנסות עצמאיות מיוזמות כלכליות פלשתיניות אזרחיות מגיעה ל 6 מיליארד דולר בשנה, זאת להחזקת מנגנון מנופח של  50-70,000 פקידיה  רובם  " מחבלים בדימוס " מטוניס וביירות שהגיעו ב שנת 1993 בעקבות הסכמי אוסלו לשטחי הרשות.

תקציב זה מכוסה על ידי מיסים הנגבים עבורה על ידי המכס בישראל כמיסים עקיפים וחלקו על ידי תרומות קבועות של מיליארדי דולרים ויורו של מדינות בעולם, וגם לאחר שתוקם המדינה הזאת היא תהיה לעולם סמוכה על שולחן שלטון העולם המערבי, הערבי,  והישראלי..

רוב מדינות העולם יודעות שעלות המעבר של הפלסטינים למדינה עצמאית תיפול על המדינות התומכות בהקמתה והיא תוכפל בקלות ל 14 מיליארד דולר בשנה.

לאחר 100 שנים של סכסוך ערבי-ישראלי במזרח התיכון העולם רואה את שנעשה בשטח הישראלי שבו עם חזר לארצו והפך כמעט לעצמאי כלכלית , מול אפס הישגים פלשטינים בכל תחום כמו ללא  שום סממנים של עם עתיק וותיק אלא התנהלות מנטליות " שבטית חמולתית " בקצב הגמל והחמור שנופלת על כתפי העולם מתחילת הסכסוך לפני 80 שנה.

142 מדינות חדשות קבלו עצמאות מתחילת הסכסוך הישראלי פלשתיני.

בשעה שבעולם הוקמו כ142 מדינות  חדשות מאז ייסודו האו"ם בשנת 1945 עם 53 מדינות מייסדות, כרגע רק הרשות הפלשתינית והוותיקן נמצאים כרגע בעמדת משקיפים שאינם מדינות חדשות , כל אחד מסיבותיו ולא נראה בכלל שהעולם נלהב בכלל להקים מדינה פלשתינית וכולם משחקים משחקים צרפתים אנגלים וערבים מול כל הצדדים כדי למשוך זמן .

רוב הסכסוכים הסתיימו עקב אופק כלכלי

מסתבר שמה שהביא לסיומם של רוב הסכסוכים המרים והעקובים מדם בעולם במאה העשרים היה אופק כלכלי שהביא לחשיבה מדינית מחודשת ובטחון להקמת מדינה , הרי שכאן רוב הנתונים הכלכליים של הרשות הפלשתינית לא מצביעים על שום סימן עתידי להתנהלות כלכלית עם אופק מדיני.

הרשות הפלשתינית ייצור כלכלי לאומי מלאכותי -שהוקם בחטא.

הרשות הפלשתינית הוקמה בחטא משום התחייבותו של מנחם בגין להקים " אוטונומיה פלשתינית  " במה שמכונה " הסכם האוטונומיה " או שיחות האוטונומיה שנערכו במקביל ל " שיחות קמפ דייוד  "  וההתחייבות הישראלית ניתנה כלאחר יד, בתמורה לקבלת מענקי עתק והלוואות אמריקאיות לאחר מלחמת 73 ואיש מהצדדים  בשיחות לא בדק את ההגיון הכלכלי להקמת מדינה או אוטונומיה כזאת .

הסכמי אוסלו ופריז מימנו את אחזקת 30000 מחבלים

בהמשך הופתעו  אזרחי ישראל מ " הסכמי אוסלו  "  כשמסתבר שהפרק היחידי מההסכמים המתבצע במדוייק הוא גביית מיסים עקיפים " הסכם פאריז " על ידי מדינת ישראל עבור הפלסטינים  לתשלום שכר  ל 50,000 מחבלים בדימוס שהגיעו מטוניס ולבנון וכלום מהמיסים לא מושקע באמת בתעשייה או פיתוח כלכלי..

מיום הקמתה בשנת 1993  הרשות הפלשתינית פושטת רגל ויד ומעולם לא קמה בה שום יוזמה תרבותית, תעשייתית, שיתופית, חברתית למעט ייצור טרור ובכי תמרורים על גורלם, משום שתרבות עליונות החמולה והשבט והפגיעה בכבוד מנהלת אותם ולא אינטרס לאומי ממלכתי  שיתופי ודאגה לציבור הרחב כמו שהיה נהוג בישראל עד לפני 10 שנים .

מדינת גנבי הרכב בחסות רבין ופרס

קברניטי אוסלו הסתירו את העובדות הכלכליות האלו מהציבור ורבין ופרס אפשרו בהנחייתם המפורשת לפלסטינים לגנוב עשרות אלפי כלי רכב בשנה משטח ישראל כדי לאושש את הכלכלה בשטחים ולייצר שפע  כלכלי כשהורו למשטרת ישראל ולשב"כ לא לטפל בעברייני רכב הפלסטינים ולאפשר לפלסטינים לנהל תעשיית משחטות רכב שתעלה את רמת החיים בשטחים ותיצור כלכלה.

 אחד מיצירי כפה של הכלכלה החדשה הפלשתינית היו זכריה זבידי שהיה גנב רכב שהפך לאחר מכן לפוליטיקאי פלסטיני , ומחבל מבוקש על ידי השב"כ בתום האופורייה של הסכמי אוסלו.

איפה אנחנו ואיפה הם  ב100 השנים האחרונות – ככה מקימים מדינה  ?

כבר בשנת 1912 לפני 102 שנה  בדיוק כשהגיעו העליות הראשונות המאסיביות של חקלאים ציונים מעיירות קטנות באירופה להקים ישובים חקלאיים ומושבות בישראל , הוקמו מייד " קופות חולים לחקלאים "  והקופה הראשונה בפלשתינה נוסדה בשנת 1912 ברחוב הרצל בתל אביב במודל שיתופי של ארגון רפואי עם רופא נודד בין הישובים.

זה היה מודל מוצלח  ומייד הוקמו לפי הדוגמא זאת עוד עשרות קופות חולים מקצועיות אחרות לפועלי תעשייה, פקידים דתיים, סוחרים, ואחרים שאפשרו את השרדות הישוב האירופי באיזור מוכה ביצות וקדחת  ואספקת רשת בריאות לאוכלוסיה שהגיעה למזרח התיכון ועשרות שנים לאחר מכן הפכו לקופות החולים כללית מכבי ומאוחדת המוכרות ובתי החולים ההסתדרותיים והממשלתיים..

מייד לאחר מכן עם תחילת הקמת הקיבוצים הראשונים והמושבות לפני כ 100 שנה הוקמו מיד תאגידי המים שיתופיים  איזוריים לצורך קידוחי מים ובנית מאגרי מים  בארץ יבשה על סף המדבר, שיצרו מאוחר יותר את " חברת מקורות "  שהקימה את המוביל הארצי לנגב ותאגידי מיים שיתופיים ואחרים להשקייה חקלאית .

זאת כדי שניתן יהיה להקים במהירות מאות ישובים בארץ מדברית עד שהתגלגלנו עד לתאגידי המים הקיימים אבל הישוב מעולם לא סבל מחסור במים,  והמים הגיעו בצינור לכל ישוב מרוחק ואפשרו הקמת חקלאות .

במקביל הוקמו תאגידי חשמל על הירדן, תחנות חשמל והשנאה, שהתגבשו לתוך " חברת החשמל.   "באותה שיטה שיתופית הוקמו הוקמו תאגידי בנייה כמו סולל בונה רסקו שבנו מאות אלפי יחידות דיור  והוקמו תאגידי הספקה חקלאית שהפכו ל " תנובה  " ולמועצות ייצור חקלאיות .

לאחר מכן בשנת 1920  לפני 94 שנים הוקמה " הסתדרות העובדים הכללית  " לעידוד העבודה והגנת זכויות עובדים והכשרת עובדים למשק הישראלי .

מייד לאחר מכן הוקמו ארגוני נוטרות ושמירה  " השומר "  "  הנוטר  " ומשמר הגנת הישובים שהתגלגלו למחתרות השונות לפלמ"ח ולאחר מן  לצבא שבדרך צה"ל .

לאחר מכן הוקמו מאות ארגונים לקליטת עלייה, הכשרת כוח אדם , ארגוני עזרה ראשונה, וארגוני התנדבות שהרחיבו את המארג החברתי של הישוב ותמכו בו .

ומה קרה במקביל ב100 שנה בצד השני אצל העם הפלסטיני – ניגבו פיתה בחומוס ובכו על מר גורלו של העם הפלשתיני

מה קרה בהכרזת המדינה ? .

ובשנת 48 כשבן גוריון הכריז על הקמת המדינה , הוא ידע במפורש שמאחוריו אלפי ארגונים שונים בעשרות תחומים במשק החל בהשקית שדות וכלה בכוח צבאי הסר למשמעתו  ב100 אחוז ובעל יכולת ביצוע אדירה  אומנם 600,000 אבל כולם מאורגנים במסגרות הרירארכיות וסרים למשמעת ממשלה אחת .

ובצד השני אצל " העם הפלסטיני " כלום לא קרה למעט טיגון כדורי פלאפל ניגוב חומוס ונקמת דם לצורך שמירת כבוד המשפחה, חוץ מתעשיית השומשום והטחינה המפותחת בשכם וכן ארגוני כנופיות על בסיס החמולה המקומית  למלחמה ביהודים ללא כל סיכוי מול הכוחות המאורגנים.

סוף דבר

הם לא היו מעולם עם, אלא אסופת שבטים וחמולות השומרת על כבוד המשפחה ועל הטריטוריה המקומית של החמולה שלא ראתה מעולם שום אינטרס כולל.

והם לעולם לא יהיו עם עד שלא יצאו ממנטליות החמולה והשבט ויסתכלו על התמונה הכוללת ותהייה להם אחריות כוללת על מצבם  כקבוצה ויכולת לקבל החלטות קשות כמו שקיבל בן גוריון.

והטרגדיה שלנו היא שנתקלנו  בעם הדפוק בהסטוריה של העולם כשכן שלנו, ולמעשנו גורלנו נקשר בו וכבר היה עדיף אוייב יותר אינטליגנטי ומפותח שהיה מצליח לראות איזה אופק כלכלי מעבר לבכי הקבוע על קיפוחו שיעביר אותם ממלחמה וטרור לשלום .

נהנית עשה לנו לייק

אין תגובות

  1. אלדד הגיב:

    אבי,איזה שטויות באמת רק עכשיו שמתי לב לכתבה הזאת.

    אני מבין שהמטרה שלך זה להרגיש גאווה בהיותך יהודי ולנסות להסביר לעצמך למה
    אין להם מדינה אבל הכיוון שגוי ברובו.

    אי אפשר להתכחש שיש משהו במה שאתה אומר זה לא לחלוטין מצוץ מהאצבע,יש גרעין של אמת בכך שהיהודים היו הרבה יותר נחושים מהפלסטינים לבנות מדינה.

    אבל מכאן והלאה הכל טעויות.

    הסיבה שאין להם מדינה זה ,שהפחד של היהודים שיהרגו אותם מתרכז בישות הפלסטינית.
    פרדוקסלית אחרי שנעשה שלום קר עם מצרים וירדן,שביתת אש עם סוריה ובדר"כ הפסקת אש עם לבנון נשאר רק הפלסטינים ופה ושם מדינות שלא נוגעות במדינה כמו איראן ועיראק.
    פעם ניתלו על עיראק עכשיו אבל איראן.
    ז"א שדווקא זה שעשו "שלום כאילו" ריכז את החששות איפה שאין שלום.
    הרי השלום הוא מדומה כי אין באמת סיום סכסוך ואנחנו לא מסתובבים בירדן ומצריים ומתלוצצים עם המקומיים.
    השלום הוא בשביל הכבוד של המנהיגים שעשו אותו ולא בשביל מי שצריך אותו.
    ובגלל שאנחנו פוחדים מהם והתפתחנו מאוד אנחנו שמים להם רגליים מפחד שהם יתפתחו ויהרגו אותנו.

    חוץ מזה אני אזכיר לך מה אומרים בטירונות:"אין לא יכול יש לא רוצה".

    המנהיגים ששולטים בפועל לא רוצים באמת מדינה אחרת היו מתגברים על הבעיות הכלכליות בקלות.
    מה שנראה לך כבעיות קשות יכול להיפתר כהרף עין.
    אבל יש מי שמרוויח מהמצב.
    תבדוק את הנושא ותראה בעצמך.

  2. אחד הגיב:

    בין השנים 1949 1967 הפלשתנאים לא נלחמו בירדנים ובמיצרים שהחזיקו בעזה ובגדה אולי מישהו יכול להסביר לי למה הם החליטו להילחם ביהודים פתאום ולדרוש מדינה רק שהיהודים החזיקו בשטחים האלו ?

  3. אמיר הגיב:

    רשמתי סונים וזה היה אמור להיות סודנים

  4. אמיר הגיב:

    אני יכול להבין את נקודת המבט שלך: שיש המון ערבים וכל אחד מהם הוא שונה וכמו בכל עם – יש טובים, יש טובים פחות ויש את אלה שאלוהים לא יעזור להם.
    הנתון הזה כולל גם את הישראלים, האנגלים וההודים לצורך העניין.

    בנוגע לערביי ישראל או לתרבות באיזור בו אנו חיים אתה חייב לתפוס את נקודת המבט היותר רחבה:
    ראשית אם מדברים על גזענות – האנשים הכי גזענים שיש הם הערבים, במעמד הנחות ביותר נמצאים הסונים והיחס של ערבי ישראלי לסונים הוא קצת פחות מהיחס שלו לכלבים ושוב זה עניין של מעמדות כמו הקאסטות בהודו.
    המעמד של הפלסטינים גם הוא נחות מאוד ולכן הם לא זוכים לתמיכה רחבה.

    עכשיו אם נבחן את התנהגות הקולקטיב את תבין שיש כאן חינוך באמצעות הפחדה וכאשר אתה גודל לתוך תרבות כזו – אתה יודע שצריך לפחד – וזה נכון.
    בעזרת ההפחדה ניתן לגרום לאנשים לעשות כמעט הכל.
    וכך נוצר מצב של חוסר יכולת לשנות לטובה.
    וכדי לשנות צריך להיות יותר מפחיד אבל מי מפחד מאיש שלום?
    זה כמו לפחד מחנון – כי איש של שלום לא נחשב ללוחם דגול לפי התרבות.
    את החינוך הזה הערבים קיבלו במשך ה 2000 השנים האחרונות והם כקולקטיב ספגו הרבה חינוך ואיבדו הרבה דם.

    המצב הזה הוא מאוד בעייתי ולא מדובר כאן על האשמה כי אני חושב שהערבים הם קורבן של הרבה אומות ואימפריות שעברו באיזור ודת שקל מאוד לקיצונים להכתיב בה את הדרך.
    (לא שאצלינו הקיצוניים יותר טובים – אבל קל יותר להתנגד מבלי לאבד את הראש)

    ליידיעתך הרבה ערבים ישראליים בחיים לא ירצו לעבור ולהיות תחת הנהגה פלסטינית ממש כמו שאתה לא רוצה את זה לעצמך.
    והם יודעים טוב מאוד למה, אולם לומר את זה בפומבי הם בחיים לא יעיזו – מתוך פחד.
    וכך נוצר מצב של רעש ללא עשיה כי הם לא באמת תומכים בכלום אלא אומרים את מה שמקובל ועושים מה שנוח להם – לא ניתן להנהיג אנשים מתוך פחד לאורך תקופה ארוכה – הם יוצרים לעצמם קליקות (חמולה) להגנה עצמית ובעצם תוקעים את כל ההנהגה במידת האפשר.

    ושוב אני לא מנסה לומר שאין כאלה אשר נולדו למשפחה יותר נורמטיבית – ברור שיש!
    אבל הרוב אכן קובע ולא מדובר כאן על דמוקרטיה.

    לכן למרות הקושי לקבל את המצב, העובדה הפשוטה נשארת ברורה – לא ניתן לעשות הרבה עם החברה הפלסטינים לא הצליחו ולא יצליחו, צריך לתת להם לחיות בכבוד אבל לא להראות חלשים מולם.
    אם היה ניתן הייתי מארגן להם שלטון חוץ אשר ימנע את השחיתות הפנימית שיש להם שם ובכך יהיה ניתן להניע את הכלכלה שלהם.
    אבל מי ירים את הכפפה הזו ויסתכן במוות?
    צריך צדיק אמיתי.

  5. שפתי כהן-יגאל כהן הגיב:

    ביבון אדום תחת מצוי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אין ברחובות איזה בית משוגעים שאפשר לאשפז בו את יגעל כהן הפסיכי?

  6. יניב הגיב:

    צר לי על השקפת עולמך הגזענית. את כל מה שכתבת כאן מילה במילה אפשר לכתוב גם על יהודים ( קבוצות מסויימות בעם היהודי).
    כמו בכל עם , יש ויש.
    סתם לדוגמא – מי בדיוק בנה פה את כל הבתים במדינה ?

    בכל אופן, אתה כותב יפה בדרך כלל ומכיוון חשיבה אחר ומקורי. במקרה זה, אני מצטער לקרוא מה שכתבת פה על הערבים

פרסם תגובה