מחיר הדלק בישראל צפוי לעלות ב 35 אגורות, מחירי הגז לייצוא קבועים וזולים


Avi-Zelinger
22 יולי ,2013

תושבי סוריה נהנים מתפוחים זולים מסובסדים מישראל, ותושבי אירופה יהנו מגז זול ומסובסד מישראל במחיר קבוע, אבל תושבי ישראל ישלמו כרגיל את המחיר היקר ביותר האפשרי על הדלק לרכב ועל גז הבישול, כי זאת השיטה הכלכלית שאישרו הממשלה והכנסת.

שיטה שמאפשרת מכירת אותו מוצר בדיוק ללא שום תחרות  ב 2 שווקים שונים ל 2 אוכלוסיות שונות, תוך אפליית מחיר בת מאות אחוזים המגינה על רווחי יצרנים מקומיים, מונופולים, ומקורבים לשלטון, ואף על הממשלה עצמה, הכל על גבו של האזרח השראלי שמשלם כפול מהעולם, על כל מוצר או שירות.

כמובן שהשיטה הנוכחית שגוייה לחלוטין כי בסיס המס מתכווץ, ולכן הגרעון צומח וימשיך לצמוח, כי מדינה אינה יכולה לצמוח על בסיס העלאות מיסים שמחפות על ירידה במכירות, ואפליית מיסים בין אוכלוסיות.

 

מחיר הדלק יעלה ב 30-35 אגורות מחיר הגז ללא שינוי

בתחילת החודש הבא אוגוסט יגיע מחיר ההבזין לרכב ל 7.8-8 שקלים לליטר בערך, אם המחיר לא ישתנה עד סוף החודש הזה, לפני גילוי הגז הטבעי עלה ליטר דלק 4.8 שקלים, אבל פטורים מתשלום הבלו על הגז הטבעי  ,הגפ"מ והמזוט ,דלק סילוני  וסוגי פחם שונים בישראל שקבלו המקורבים למינהם הקפיץ את מחיר הדלק ב70 אחוז  ל 7.8 שקלים, והציבור מממן את חלקם של המקורבים במיסים דרך מחירי הדלק,  בסך הכל עוד 400-500  שקל למשפחה מחזיקת רכב לחודש ככה מתנהלת השיטה הקפיטליסטית תחרותית בישראל 2 מחירים ל 2  אוכלוסיות.

עיון בטבלת  שיעורי הבלו שמפרסמת המדינה מצביע על " עיוות קטן "  לטובת המקורבים והמקושרים כשהבלו על הדלק לרכב עומד 3.2 שקלים לליטר בעוד שהבלו על גפ"מ לרכב, מזוט, וגז טבעי , כולם מיני דלק  עומדים  על 1.5 -12 אגורות בלבד, ככה זה כשיש אזרחים סוג א ואזרחים סוג ב   .

שיעורי הבלו על מוצרי הדלק השונים נקבעים על ידי אגף המכס והמע"מ במשרד האוצר, ומתעדכנים בצו.

נכון לינואר 2013, שיעורי הבלו על ליטר דלק הם‏[1]:

 

קנס על תנועה בדרכים  –הבלו הוא מס דרכים

המדינה מטילה במכוון קנס יומי על תנועה בדרכים על מי שאינו נמנה על מקושריה והדלק שלו אינו מוכר במס או שהוא פטור ממס , וכך מי שגר בפריפריה משלם על כך שהוא מנסה להגיע למרכז שלא באמצעות האמצעים הממלכתיים רכבת או אוטובוס ,או לחילופין מתנהל באיזורו ברכב פרטי, אבל זאת בדיוק המטרה שליטה מוחלטת בחיי התושבים וביכולת תנועתם,  גרוע יותר מתקופת השלטון הטורקי  שקרס בגלל נסיונותיו ל" משטר "  תנועת אזרחים על ידי הטלת מיסי דרכים .

צריכת הדלק יורדת =הפעילות הכלכלית יורדת

בחודשים האחרונים צריכת הדלק הריאלית החלה לרדת מה שמעיד על "הצלחת הממשלה " למשטר את האוכלוסייה, אולם במקביל הגרעון בקופת המדינה רק תופח, ומימון הגירעון נעשה על ידי הטלת מיסים אחרים בתוכנית כלכלית א ב ג שהשמועות אומרות תניב פירות בעוד שנתיים -אבל זה לא יקרה.

מעניין מתי יבינו שם בירושליים שאין קיום למדינה רק מכלכלת מקורבים, אלא הקיום האמיתי בא רק מצרכנים קטנים שמשלמים מס אמיתי , לאחר תחרות מחירים שרק מרחיבה את המשק.

נהנית ספר לחברך  עשה לייק

 

 

אין תגובות

  1. עודד הגיב:

    מה האופציה הנכונה?
    ברור לכולם שיש כאן בעיה, במצב המחירים של 2009 / 2010, חשבתי שיהיה תיקון כלפי מטה של מחירי הנדלן.
    היום אני כבר לא יודע, המצב הפך להיות כל כך חמור, שאני מפחד שהתיקון יהיה בדמות ההתרסקות של שמונת השמונים העליזות, שאנשים עדיין סוחבים את עול המשכנתאות של אז כשהמדד קפץ ב 400 אחוז בשנה אחת.

    זה שלא קנית דירה, לא אומר שאתה לא חשוף… מה עושים?

  2. אמיר הגיב:

    השוק מורכב מאנשים, ולאנשים יש את העולם שלהם בו הם חיים, עולם זה מנותק לפעמים מהמציאות הכלכלית, כמובן בין שני נקודות עם פוטנציאל שונה תהיה זרימה וכך גם בין ה"מציאויות" אולם בסופו של יום המציאות הכלכלית מנצחת ( למרות כל העליות אשר בנויות על תקווה וחלומות)
    וכך לאחר נסיון נואש להוריד את מחירי הדיור, דבר שהוא בלתי נמנע, יבוא התיקון עם (under shoot) באופן כזה שיאפס את כולם למציאות חדשה.

    המיסים הללו לא יצילו את המדינה מגרעון ואף יגרמו להחרפת הגרעון.

    לא משנה כמה המדינה הזו היא מדינת קומבינה, המציאות תחשוף את עצמה בסופו של דבר, אולם בראיה לטווח קצר – המשפט "רשע וטוב לו" לכאורה נכון.
    לטווח ארוך זה לא יחזיק מים.

    כך שלמי שיש קצת שכל משקיע באופציה כלכלית נבונה, ולמי שאין שכל מה זה משנה מה הוא עושה עם הכסף? הוא רק תחנת מעבר לכסף ולא תחנה סופית.

    לדוגמה: מוחות העל של "חבר" ברור שעשו עליהם קופה עם הדירות ליד בית הקברות ביבנה, ורובם אנשי קבע או "מקורבים" – הם לא ראו שיש בית קברות?
    לא נסעו לראות את המקום? הם רק האמינו שהדירה תעלה והרבה!
    וכך הם קנו , כדי לעשות כסף לא כדי לגור – רק חבל שהם לא מבינים את מיקומם בשרשרת המזון, וכך הם מהווים סוג של נקודת מעבר לכסף.
    הם יבינו את זה בעוד 5 שנים לפחות .

    ולסיום עם המיסים החדשים המדינה קרעה את תחום הנדל"ן לגזרים, נוצר מצב שמי שקנה להשקעה ולא מוכר מפסיד /יפסיד המון כסף.
    מצד שני אין קונים היום – דברו עם מתווכים לא מה יש בעיתון.
    השוק נמצא ברחוב ולא בעיתון, השוק מורכב מאנשים לא ממילים.

    עם המסים החדשים המדינה מתחלקת עם המרוויחים – צעד מדהים לכאורה.
    בפועל לא נותנים לשוק לנשום – מרוב שליטה בשוק – הם מאבדים שליטה.
    אלא אם מישהו תיכנן על מיתון שם למעלה ואז הוא ממש טוב ואני מוריד את הכובע.

  3. רועי הגיב:

    היום המחיר 108$ וכבר היה הרבה פחות אבל המחיר לליטר לצרכן הישראלי ממשיך לטפס הרבה מעבר למחירו הריאלי

פרסם תגובה