14

תיאוריית הקשר: בין הרפורמה בתחבורה הציבורית להתנכלות המתקרבת לאופניים החשמליות

באיחור רב, משרד התחבורה הבין שהאופניים החשמליות מורידות דרמטית את כמות הנוסעים באוטובוסים ופוגעות ברפורמה הענקית שתוכנננה בתחבורה הציבורית וברכבת העתידית בגוש דן.

מטרת הרפורמה בתחבורה בשנת 2011 היתה העלאת מספר הנוסעים כדי להקטין את הסובסידיות הממשלתיות לחברות התחבורה הציבוריות והרפורמה הזו התאדתה – היכונו לפרעות ברוכבי האופנים החשמליות .

 מגייסים את כל הכוחות הממשלתיים ציבורים

אי לכך בסיוע המשטרה, לוביסטים שיפיצו כתבות שקריות , והעיריות שיוכלו להטיל קנסות גם על רוכבי האופניים החשמליות, החל קמפיין הסתה פאסיבי מתוזמן מבית לפ"מ -לשכת התעמולה הממשלתית  מול חקיקה דרקונית ממשלתית נגד האופניים החשמליות הנעות בצורה לא  זהירה על המדרכות להולכי רגל, שמטרתה הסמויה של הרפורמה הורדת תלמידי בית ספר הצעירים מהאופניים החשמליות והחזרתם לאוטובוסים בכל מחיר, זאת בטיעון כי מהירות האופניים גבוהה ומסכנת את העולל הנוסע ללמוד ואת סביבתו.

מעניין שאותה טענה נגד האופניים החשמליות לא נשמעה כשעשרות הולכי רכל נפגעו מנסיעת אופניים חשמליים, קורקינטים, ושאר מוטציות מוטוריות שנסעו בלב השדרות העמוסות בהולכי רגל בפראות, אך כאן מרכז הכאב נמצא בכיס ימין של הממשלה שנאלצת להזרים כסף רב לחברות התחבורה בניגוד להעדפותיה הפוליטיות והעדפותיה ולכן הנושא החל להיות מטופל במהירות .

אמפריית השקרים והתעמולה הממשלתית מכה שנית .

לפתע משרד התחבורה גילה " עשרות פצועים " מפיגועי  רכיבה על אופנים חשמליות פיראטיות (מעל 25 קמ"ש)  למרות שאין תקנות ברורות בנושא המהירות והספקים של הכלים וכלום לא נאכף במשך שנים , ובנוסף משרד התחבורה  לא שם לב שרוב הנפגעים הם הולכי רגל ולא  רוכבי אופניים או נהגים אבל מה זה משנה, זה לעומת המשטרה שנתפסה הפעם ב " אמירת אמת  " שהביאה נתון לפי רק 2 רוכבי אופניים חשמליות נפגעו מהתנגשויות על מדרכות .

מדוע כולם מתגייסים להשמדת ענף האופניים החשמלים ?

מעבר של 100,000 איש בגוש דן  משימוש באוטובוס חוקי ומסובסד, לשימוש באופנים חשמליות  פיראטיות מוריד מחברות האוטובוסים המסובסדות יותר ממליון שקל הכנסות ביום, כ300 מיליון בשנה  וכמובן כמות דומה של נוסעים ולמעשה כל פירות הרפורמה בתחבורה שנבחנה ב5 השנים האחרונות ויושמה בהשקעה של מאות מיליונים נדרסו תחת גלגלי האופניים החשמליות .

במשרד התחבורה שחלם בהקיץ, כשאפשר הכנסת מאות אלפי זוגות אופניים חשמליים דרך המכס, לא האמינו שתופעת האופנים החשמליות תתפשט כל כך עקב המצב הכלכלי  והמחאה החברתית, (אדם קונה אופניים חשמליות ב 12 תשלומים סה"ך 3,000 שקלים חוסך כסף וכבר מהיום הראשון,  בתשלום  כרטיס אוטוס  ב13 שקלים ליום  או דלק לרכב .

הרפורמה הירוקה  – מכה את קופת המדינה.

המכה הכספית הירוקה שקיבלו משרד האוצר ומשרד התחבורה, מגיעה לקרוב למיליארד שקלים לשנה שכמובן מצטרפת לאבדן  מאות מיליוני השקלים שהושקעו ברפורמה בתחבורה הציבורית, שבה הוצג משרד התחבורה ככזה שאינו מסוגל לתכנן מהלכים, אחרי שיצור כאוס אדיר בקוי התחבורה בתל אביב.

האוצר ומשרד התחבוןרה מתכננים פעולות " תג מחיר "  במשתמשי האופניים החשמליות

משרדי הממשלה כבר מתכננים פעולות " תג מחיר " קשות נגד משתמשי האופניים החשמליות שיחזירו לקופה הציבורית את את הנוסעים ואת כספי הנוסעים שנחסכים באופניים החשמליות .

  א. בקרוב תובא חקיקה מהירה לכנסת להורדת חלק מאופנים החשמליות לכביש, במטרה לייצר "סיכון בהריגה " ואי נוחות למשתמש, שיקטין את מספר המשתמשים באופניים (מה אכפת להם ושווה  מיליארד שקל ) ובנוסף הגבלות גיל ומהירות לשימוש באופניים (רפורמת בטיחות)

ב. בקרוב כנראה תוטל אגרת ביטוח ורכיבה על  משתמשי האופניים החשמליות, כדי  לשלם את " הנזקים האישפוזיים " שנגרמו לנגעי האופניים החשמליות , ויתכן אף רכיב " ביטוח חובה לאופניים חשמליות " להגנת הולכי רגל .

גם העיריות בפנים, משום שהאופניים החשמליות פגעו אנושות במודל " תל -אופן " המסובסד על ידי עיריית תל אביב ומשרד התחבורה, המתוכנן להפרש בכל גוש דן ועל הרכבת הקלה לא דיברנו .

היכונו לפרעות, שפטים, ומיסים שיפגעו בקרוב מאד בענף הירוק של האופנים החשמליות -כאן לא הולנד – הכל כסף  הכל רק כסף .

נהנית ספר לחברך  ועשה לנו ליק

ניתן לפרסם כתבה זו תמורת לינק

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

14 Comments

  1. לא בטוח שהנאמא בכתבה הוא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן. יש מקרים רבים של פגיעה ע"י כלי רכב דו-גלגליים בהולכי רגל על מדרכות ואין אף אחד שיכול לפצות נפגעים על נזק. לו פגע אופנוע בהולך רגל יש ביטוח.לו פגע אופנוע ברוכב אופניים חשמליות יש ביטוח. ההפך אין וכאן מנסה החוק להכנס ולמצוא הגדרה. מעבר לזה איפה הספורטיביות של הנוער היום.

  2. מדרכה שייכת להולכי רגל סוף פסוק. על מה הוויכוח בכלל?

  3. רוכבי אופניים מפסיקים לדרוס הולכי רגל על המדרכה (פייסבוק)

    מומחה בקנוניות,
    איך אתה מעז לומר לחגית שתתבייש? אתה יודע שגם 15 קמ"ש על המדרכה מספיקים כדי להרוג ילד קטן או/ו קשיש מכופף?
    תתבייש אתה!!!!

  4. אני לא מבין את חוסר הפעולה שננקטה עד כה.
    זה באמת מכה לתחבורה הציבורית – אבל זה פתרון די טוב לפקקים.

  5. אופניים חשמליים זה כלי רצח? יש אנשים עם הרבה יותר מדי זמן פנוי בשביל להתעסק בשטויות. אנשים מתים. נקודה. הם מתים מכל מיני סיבות שונות ומשונות כולל מתאונות הזויות בחדרים שונים בבית, האם גם האמבטיה היא כלי רצח וצריך להגביל את השימוש בה? אולי רישיון מטעם המדינה לקלח תינוקות?

  6. אם זו קונספירציה, אז אולי גם רישון רכב זה קונספירציה? ואולי גם רישיון על משאית זו קונספירציה נגד חברות הבניה?

    חברים, לא לזלזל סתם במילה קונספירציה. אם אתה מוצר הגיון מסויים (בטיחות הולכי רגל), אז לא חייבים לקחת את זה בקיצוניות ולחשוב שדופקים אותך. לאנשים מותר שתהיה מערכת שיקולים וערכים שונה משלך.

    בדכ אני מאוד נהנה ומפנים את הפוסטים המעולים, אבל לא חייבים לחפש בכוח משהו להכנס בו.

    בברכה.

  7. זה משחק סכום אפס,במקום שהרבה אנשים יפצעו בקטנה על מידרכות,מעט אנשים יפצעו בגדול על הכביש.
    במילים אחרות במקום שהולכי הרגל יהיו הקורבנות של רוכבי האופניים,רוכבי האופניים יהיו הקורבנות של המכוניות.

    וחגית תתביישי שלך שאת מציגה את זה כאילו זה הדבר ההוגן וכדומה,
    את פשוט דואגת לעצמך ועוטפת את זה בסיפור יפה.
    אם היית הוגנת היית אומרת למשל,להגביל עד 15 קמ"ש על המדרכה.

  8. כשאוטובוס לרכבת מצריך יציאה מוקדמת של 45 דקות לנסיעה של 5 דקות, זו בושה. אני כאזרח לא מכיר את חברת האוטובוסים. אני משתמש ברבקו של משרד התחבורה והוא הכתובת שלי. לא יתכן שאדרש לבזבז בכל יום שעה לתחבורה עירונית.

  9. הסוף במאמר אומר הכל וקולע בול….הכל כסף!!!! אכן בישראל הכל זה כסף!!!!

  10. כל קנוניה טובה עושה שימוש {ציני} בדעה של העם, בקונצנזוס. חייבת להיות הסכמה קלה מצד העם בשביל שהחקיקה והענישה יתנהלו על מי מנוחות, ללא מרד, ללא כעס.
    בזכות אזרחים כמוך, שמתייחסים ביתר שאת למקרים בודדים של מוות כתוצאה משימוש באופניים החשמליות, הממשלה מקבלת רוח גבית לבצע את אשר היא חפצה בו

  11. בנוסף לעובדה שהכתב לא יודע עיברית תיקנית וכותב אופניים חשמליות ולא חשמליים.
    היכנסו לדף הפייסבוק "מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל" וקיראו מהיכן באה הדרישה לחוקק ולאכוף את התקנות נגד האופניים החשמליים.
    מהעם, אבי, מהעם.
    רד לעם ותקשיב לו במקום לכתוב שטויות צהובות פופוליסטיות.

  12. רוכבי אופניים מפסיקים לדרוס הולכי רגל על המדרכה (פייסבוק)

    אני מבינה שלכותב הכתבה כואב מאוד שהכיס האישי שלו נפגע
    מכך שתהליך הרכישה של האופניים החשמליים יהיה מורכב ואחראי יותר…..
    מאוד נוח לפתות בני 14 בקניית אופנוע ששמו "אופניים"
    מאוד נוח לעצום עיניים ולא לקרוא לילד בשמו: "האופניים החשמליים= סיכון גדול"
    3 נערים כבר מתו מרכיבתם על כלי הרצח הזה, עשרות אם לא מאות הולכי רגל
    נפצעו בכל הרמות, כולל נכויות שלא ניתן לרפא – וכל זאת רק כי הלכו על המדרכה
    לא על הכביש! אבל מה לעשות שגם כלי הרצח הזה רוכב לו במן קלילות על המדרכה?
    זה הזמן להפסיק לטמון את הראש בחול! הכתובת כתובה באותיות זוהרות ענקיות על הקיר, אין פה שום קונספירציה…. ואם אתה שואל אותי גם האופניים הלא ממונעים מסוכנים להולכי הרגל על המדרכה! צריך לבנות תשתיות מופרדות!!!!! אבל עד שזה יקרה, במיידי כל האופניים הממונעים לרדת לכביש…..

    • האם אתה יודע כמה רוכבי אופניים רגילים נהרגו באותה תקופה? האם אתה רוצה שגם לאופניים רגילים יעשה רישיון וביטוח וגיל סף????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.