5

רכבת ישראל מובילה טון מטען ל 200 קילומטר ב 20 שקלים בלבד "מחיר מעטפה"- גם מאזן הרכבת מזוייף

אם יכולתם להוביל את תכולת ביתכם ברכבת ישראל ל 200 קילומטר, הייתם משלמים 40 שקל בלבד, זה המחיר ש" רכבת המטענים " גובה מהטייקונים והמפעלים בדרום על הובלה בסדר גודל כזה, של מינרלים כמו אשלג או פוספטים או סחורות, אבל הם כמובן מובילים מיליוני טונות רבים בשנה של סחורות  והסובסידיה שהם מקבלים בשקט, מגיעה למאות מיליונים .

150 רכבות מטען ארוכות עמוסות מאות מכולות חוצות את המדינה ביום , ונוסעות שעתיים מהצפון לדרום ולנמלים- ההכנסה לרכבת מהטייקונים על נסיעה כזאת  3000 שקל בלבד (פרטים למטה )  .

הנפקת אגרות חוב  הרכבת למימון הסובסידיה  לטייקונים וגרעון המדינה.

רכבת ישראל שתצא  בקול גדול בינואר 2015 להנפקת " אגרות חוב הרכבת" בסך של 2 מיליארד שקל, חלקו לכיסוי הגרעון בקופת המדינה ובחלקו למימון הסובסידיה לטייקונים, מסתירה במאזנה את סובסידיית עתק שניתנת לטייקונים, למפעלים, למובילים בסך מוערך של 500-600  מיליון מיליון שקלים בשנה, ועתה המדינה תממן את הסובסידייה לטייקונים ולמפעלים  מהלוואות בשוק ההון על חשבון הדורות הבאים ,כי כבר אין לה כסף בקופה לממן את הסובסידיה  מהתקציב עם גרעון של 100 מיליון שקל ביום 3.5 אחוז תוצר  35 מיליארד ( אם זה לא נכון נא להתקשר לאבי  0528010967 ונתקן מיד ונתנצל )

המאזן הסודי של רכבת המטענים מובילים ב 20 שקל לטון

על פי  מאזנה, רכבת ישראל באמצעות " אגף המטענים " שלה מובילה כ-7.5 מיליון טון מטען בשנה, שההכנסה ממנו היא רק כ- 150 מיליון שקלים בלבד בשנה, כלומר עלות טון מובל באמצעות הרכבת עומד על 20 שקלים בלבד, וזה ל 200 קילומטר טיול שנתי , זאת בשעה שעל מעטפה בת 100  גרם המועברת בין רחוב מאז"ה לבלפור  משלמים 25 שקל, ועל הובלת דירה או מטען של 2 טון בין 2 ערים למרחק 30 קילומטר משלמים כ 700-1000 שקלים.

טיול שנתי ברכבת

הרכבת היתה מרויחה יותר אם היתה מארנת טיול שנתי ללא מטען – מי לא היה שוכר את הרכבת לנסיעה של 200 קילומטר במדבר ב 3000 שקלים  ( 150 מיליון פדיון  שנתי לחלק ל 300 ימי עבודה = 500,000 ביום  לחלק ל 150 רכבות מטען  = 3333 עלות הובלה ברכבת  המטען ל 200 קילומטר.

ראוי לציין כי תקבול ההובלה הוא בדיחה בדיחה במונחי הובלה של רכבת לאומית (ההכנסות מנוסעים עומדות על 800 מיליון פי 6  כשמדובר רק ב75,000 נוסעים קבועים ביום- זה הכל  ).

המחיר לא השתנה מימי  הטורקים

נראה שמחיר ההובלה ברכבת נתקע  בימי הטורקים והוא מחושב בלירות טורקיות, ולא השתנה במכוון עד היום, כדי לעזור לטייקונים מתחת לשולחן בסובסידיה נדיבה בת מאות מיליונים בשנה, במסווה של סובסידיה לנוסעים  .

רכבת ישראל מפסידה מיליארד שקל לשנה – על  סך הכל  80,000  נוסעים קבועים

רכבת ישראל היא הבייבי של השר ישראל כץ והוא מתגאה בו, אבל היא מפסידה כמיליארד שקל בשנה, ומקבלת סובסידיה בגובה 50 אחוז ממאזנה, כך שעלותו האמיתית של כל כרטיס נוסעים בה כפול מערכו הנמכר, וכך 46 מיליון נוסעים בשנה, או סך הכל 75,000  נוסעים ביום – זה הכל, במונחי  " נוסעים  יוממים קבועים"   ועל זה הרעש

–                                                                וזה החשבון

75,000 נוסעים ביום,  כפול  2 נסיעות הלוך ושוב, כפול  23  יום, כפול  12  חודש = 41 מיליון נוסעים בשנה  ועוד 10 אחוז נוסעים מזדמנים ( סבתות עם נכדים) כ 4 מילון  נותנים  46 מיליון נסיעות בשנה ,  עלות נסיעה ממוצעת 20-30 שקלים כך שההכנסה מנוסעים מדיעה ל 800  מיליון בשנה

והם מקבלים סובסידיה של מיליארד שקל בשנה,  זה עבור סך הכל עבור הסעת כ 3 אחוז משוק התחבורה בישראל -3 2.5 מיליון נוסעים ביום  וההפסד הזה נכנס לבסיס התקציב .

רכבת  המטענים נבנית עבור הטייקונים

הטייקונים החמדנים שגילו שמחיר ההובלה ברכבת לא ריאלי ומסובסד, ולכן מתכננים להשתלט על " רכבת המטענים" דרך קנית 51 אחוז ממניותיה והעמסת כל ההוצאות התפעול שלה על גב המדינה, כרגיל ואז לחסל את ענף המשאיות  דרך רגולציה ולנפח מחירים בתואנת תחרות.

ככה זה עובד פה, קודם המשרד הממשלתי מחסל את המתחרים (המשאיות) ברגולציה, ואז בשם " התחרות הקדושה " המחירים עולים במאות אחוזים כי אין תחרות, ולמעשה תכפה הובלה ברכבת על כל מי שיוציא סחורה מהנמלים,  כדי להעשיר את הטייקונים  (בונים נמל חדש) שירוויחו מהעלאת המחירים והסובסידיות הממשלתיות שכאילו ניתנות לנוסעי הרכבת הפרטיים .

ענף ההובלה במשאיות יחוסל – המחירים ברכבת יעלו פי 4 לאחר ההפרטה.

הטייקון שיקנה את השליטה ברכבת לא ישקיע כלום, אלא יקבל כלה מוכנה לחליבה, מקבלת מצד אחד סובסידיות מדינה ענקיות  במיליארדים, ולא ישאר לו אלא  דרך רגולציה להקפיץ את המחירים ולהכריח את משתמשי הנמלים להשתמש ברכבת המטענים,  לאחר החיסול הרגולטורי המתקרב של ענף המשאיות שכבר מתוכנן במשרד התחבורה .

סיכום

מי שמחפש לאן נעלמים בשקט עוד 500-600 מיליון שקלים מתקציבה המדינה, יגלה שהם ניתנים כסובסידיה במסווה של תמיכת ברכבות הנוסעים, לחברות העשירות במשק שמובילות סחורות לאורכה ורוחבה של המדינה בעלות של מעטפה של 100 גרם  לטון פחות משניצל בפיתה לטון  מובל ל 200 קילומטר.

הכתבה נכתבת בסדרת המאזנים המזוייפם של החברות הממשלתיות

נהנית ספר לחברך ועשה לייק

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

5 Comments

  1. אבי זלינגר מכה שוב
    כל הכבוד אבי, תמשיך להראות לנו מנפלאות ארצנו
    תדליק לנו לפידים לראות בחושך

  2. שומר ישראל נראה כתפקיד לא מאויש.
    מצד שני אבי – אתה אחלה ממלא מקום.

  3. מטלטל
    בהנחה ומדויק
    אתה חייב להעביר את זה לפלטפורמה רחבה יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.