5

עלות כל נוסע ברכבת בקו באר שבע- דימונה- אילת תהייה 6,000 שקל ביום – יש כסף

3 מיליארד שקל הושקיעה המדינה בקו הרכבת באר שבע- דימונה שנוסעים בו רק 80  נוסעים ביום  כאוטובוס וחצי , אבל התחנה כלל לא נבנתה  במרכז העיר, כי הרכבת לטובת תושבי דימונה היא פיקציה  והיא נבנתה עבור הובלת אשלג.

הריבית השנתית  על הסכום הזה של 3 מיליארד שממומן באגרות חוב ממשלתיות שגוייסו  ב 5 אחוז ריבית לשנה עומדת על  150  מיליון בשנה,  או חצי מיליון שקל  ריבית ליום , מול  300 ימי הפעלת הרכבת , או 6333 שקל ריבית ליום לנוסע  כמעט כמו טיסה לחלל החיצון.

 

כשלון אדיר לרכבת לדימונה – דה מרקר

http://www.themarker.com/misc/1.548534

ברכבת הזאת נוסעים ביום 80 איש לבאר שבע ומשלמים על כרטיס נניח 30 שקלים הלוך ושוב בערך מסובסד , סך הכל פדיון של  2400  שקלים ביום  מזומן בקופת הרכבת , אבל המדינה משלמת לבעלי אגרות החוב שהלוו 3 מיליארד שקל למדינה  חצי מיליון שקל ריבית ביום,  וזה אחלה עסקה שמראה איך המדינה מנהלת את עסקיה  ומפסידה 497,600 אלף שקל ביום אבל הרכבת נבנתה בכלל עבור הובלת אשלג ופוספטים עבור כימיקלים לישראל  .

תארו לכם מה הכסף הזה היה יכול לעשות אם היה מחולק מעל דימונה מהאוויר וניתן לתושבים  או מושקע בחינוך בדימונה חצי מיליון שקל ביום, זה כמו תקציב כל העיר דימונה ל 60 יום,  30  מיליון לשנה  או 5 אחוז מהריבית על ההלוואה לקו הרכבת  לדימונה.

לחילופין אם אותם 80  נוסעים ברכבת בדימונה היו מוטסים לעבודתם ממנחת אווירי שהמדינה היתה בונה בדימונה או מוטסים  VIP במסוקי סיקורסקי  עד לפתח העבודה  אחד אחד זה היה עולה למדינה 40,000 שקל ביום בלי אגרות חוב , במקום חצי מיליון  ריבית ליום , אבל מה זה משנה יש כסף כמו זבל, אבל בשביל הקבלנים ולא עבור התושבים .

היכונו לרכבת לאילת – 6,000 שקל עלות לנוסע ליום

כאן המדינה כבר צריכה ללוות בין 30-50 מיליארד שקל  למימון ההשקעה בקו רכבת של 180 קילומטר שהריבית עליהן 4 אחוז כלומר הריבית השנתית תהייה 1.2-2 מיליארד שקל  לשנה  או  6 מיליון שקל ביום,  ואם יסעו ברכבת 1000 איש ביום , מתוך 2300 איש ביום שטסים בארקיע ואלעל הן בכלל ימחקו מחוסר נוסעים  וכדאיות כשכרטיס לאילת עולה 125 לכיוון  ויהיה צריל להיות גבוה ממחיר הרכבת.

מעניין כמה יעלה הכרטיס לרכבת ?  כי אם כרטיס הלוך ושוב  יעלה  150 שקלים הרי שההכנסה תהייה בקופה במזומן  תהיה 150,000 ליום  על 1000 נוסעים  ואילו הריבית היומית על ההשקעה היא רק 4  מיליון עד  6 מיליון שקל  ביום , כלומר המדינה תפסיד בערך 5 מיליון שקל ביום ריבית על הקו הזה.

  קטן על נתנייהו, כשאיש כבר לא יודע כמה חייבת המדינה באמת .. ובמחיר הזה אפשר לשים אוטובוסים או טיסות חינם לאילת  במימון המדינה בעלות  של 300,000 שקל ביום טיסה חינם , ולתת לכל אזרח עוד 5700 שקל חבילת בזבוזים במקום הריבית .

רוצו להקים את הרכבת לאילת- חושו אחים חושו

תלכו על זה ככה קונים שלטון וממוטטים את המדינה  – תארו לכם מה היתה עושה השקעה של 2 מיליארד שקל ריבית בחינוך בדרום  רק הריבית, בלי רכבת ושהדרום יסע באוטובוסים, הרי תקציב כל15   עיירות הפיתוח בדרום ביחד מגיע ל חצי מיליארד שקל בלבד  בממוצע 30-40 מיליון לכל עיר, וכאן מוציאים פי 4 על כלום שלא יתן כלום ומנציחים את העוני בפריפריה בעזרת ההשקעות ברכבת .

נ.ב  כמובן שהרכבת מוקמת עבור הובלת מטענים לטייקונים על חשבון המדינה ובסבסודה "וסיפור רכבת הנוסעים "  הוא ספין כדי לתת הכשר לשרץ הזה, שוב על גבם של האזרחים ובמימונם .

בימים אלו אני מפרסם ספר באתר HEADSTART   גיוס המונים ואשמח לתמיכתם וביקורכם   באתר הספר

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=6779

נהנית ספר לחברך ועשה לנו לייק

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

5 Comments

  1. אותו סיפור עם רכבת העמק
    חוסר היתכנות כלכלית ברור, ומיליארדים שיישפכו לחינם.
    שם מי שירוויח הם אלו שהקימו מפעלים (סדנאות יזע) בירדן, ושיבנו להם גם נמל במיוחד להם בעוד הוצאה מטורפת ומיותרת

  2. כמה קל לכתוב מילים נבובות וחסרי משמעות !
    אם לא היו בונים היה לך מה לכתוב נגד !
    אם בנו יש לך מה לכתוב נגד !
    אז מה זה משנה מה תכתוב? לפחות מי שרוצה יוכל להשתמש ברכבת !!!

  3. אוי תעשו טובה.
    מה עם מפעלי האשלג שמסיעים אלפי טונות ביום לאשדוד?

  4. למשך כמה שנים הריבית הזו? חשוב לזכור שאחרי שהמדינה תחזיר את ההלוואה עדיין תישאר לה רכבת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.