5

ירידה של 30% במספר מסיימי בגרות מתימתיקה, פיזיקה, כימיה מהבחירות האחרונות לעיריות.

את "ההישג" הזה כל ראשי הערים בישראל מסתירים כמו סוד צבאי, תקציב החינוך העירוני ב10 השנים האחרונות הושקעו במדרכות, ספסלים  תל אופן , אירועי הפנינג, במקום במניעת קריסת לימודי המדעים בכל בתי הספר בישראל, ולכלכלה הישראלית  חסרים כרגע כל שנה 10,000 בוגרי מדעים במגמות בגרות ריאלית ,פיזיקלית, כימיה, אבל למה להטריד את הציבור ואת הפוליטיקאים בקבוצה שהיא מיעוט שהוא לא פוליטי ולא משפיע וזניח בכמותו שגדלו שליש מנדט בשנה.

קריסה מוחלטת של המגמות הריאליות בכל המדינה

תראו לי ראש עיר אחד שיצהיר שמספר בוגרי מגמה ריאלית ירד אצלו ב 30 אחוז בקדנציה האחרונה שיבחר שוב, אבל זה קרה אצל כולם, וכולם שותקים מפחד, ולא מדברים או מבקרים יותר ביקורים פוליטים במגמות ריאליות, או במעבדות כימיה אלא בקניונים החדשים ובשדרות המבריקות.

התלמידים אנשים האלו הם בסך הכל בעלי פוטנציאל מדעי , אנונימיים בחייהם שתפקידם להוביל את כלכלת ישראל בשנים הבאות קדימה, והכלכלה כבר מתחילה להיחנק מהמחסור שנוצר בשנים האחרונות בבוגרי מדעים, ונתוני התוצר והפריון צונחים כל רבעון והצמיחה יורדת, אבל יהיו לנו אופניים בזול, מכוניות חשמליות, מדרכות יפות, ספסלים נאים ליד ביתנו וכמובן בלטות אקרשטיין משולבות.

החינוך בישראל קורס החל מבית הספר היסודי

הקניית הרגלי לימוד בגיל צעיר היא שם המשחק, והטלת עומס נפשי על תלמידים בגיל צעיר ביכולת ביצוע משימות (שיעורים) כדי לפתח את היכולת ללמוד נכון היא השיטה, אבל זה דורש משאבים עצומים ומורים איכותיים  .

והקריסה מתחילה כבר בבתי ספר יסודיים שאינם ממלאים את תפקידם כשמציפים את בתי הספר במורי קבלן, מורים מחליפים, ומורים ממלאי מקום ש"תג הביבי סיטר" ניצב מעליהם וכך לא בונים יכולת התמדה אצל תלמיד שרואה את מוריו מוחלפים כמו גרביים, ואיש באמת לא עוקב אחרי התקדמות התלמידים.

וכך מגיעים לתיכונים אנשים חסרי כישורי לימוד שלא מסוגלים להתמודד עם מגמות ריאליות, או לימודים מורכבים כי הרגילו אותם שלא צריך להתאמץ ולהתמיד והמשימה לא חשובה, אלא הרעיון האוטופי שנהייה נחמדים, ונחמדות פותרת כל בעייה בחיים.

הסיפורים שמספרים כל ראשי הרשויות על השקעות העיריות בחינוך מפוברקים לחלוטין, כי הכסף לא הושקע במורים ובתלמידים,אלא במזגנים, מבנים, ושירותים שונים ומשונים שאינם קשורים ללימודים, אחרת איך אפשר להסביר את הנתונים האלו, אבל אנו חיים בעולם של תדמית שהחליף את המציאות ואנשים אוהבים מציאות לא מטרידה, וזה מה שהם מקבלים..

 משבר  במדעים המדויקים

http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1737727

מערכת החינוך מסתירה את האמת

רק במקרה אחרי הסתרה מרובה של משרד החינוך והרשויות המקומיות נחשפו הנתונים שצריכים להדאיג כל אזרח במדינה ,שכל ענפי המדע בישראל בסכנה מרובה מחוסר התעניינות  תלמידים עקב ירידה דרמטית ברמת חינוך בישראל וחוסר מורים ללימוד המקצועות, אבל כשתופעת "מורי הקבלן" משתלטת על מערכת החינוך, ברור שאיש אינו לוקח ברצינות את מערכת החינוך .

הפצצה האטומית האמיתית

זאת הפצצה האטומית האמיתית שהוטלה על מדינת ישראל כבר לפני 5 שנים ,פצצה נפלה ביער ואיש לא שמע, הפצצה הזאת הוטלה על ידי  ממשלת ישראל, הרשויות המקומיות וראשיהן ומשרד החינוך והאוצר שיודעים את הנתונים ומחביאים אותה בקבצי מחשב נעולים בארון מבושה, ואינם מוכנים להשקיע משאבים, כי איש מהם לא יקצור פירות באופן מיידי, אלא אחרים שישתבחו בנתונים .

וכך פריון המשק יורד,  הייצור יורד,  היצוא יורד, ואיש אינו מבין למה, מה שמחייב להטיל מיסים נוספים על התושבים עקב הגרעונות והמיסים יבואו כרגיל .

יום הבוחר היום

הבחירות הן לא על מספר הספסלים ונקודות השתייה ושולחנות בצל, ובריכות דגים בעיר ונקודות השתייה ברחוב , אלא אך רק על חינוך ורמתו שיקבע מה יהיה כאן עוד 10 שנים, ובאיזה רמת ואיכות חיים חיים נחייה .

בניינים לא משלמים מיסים, אלא אזרחים משכילים בלבד, ומי שלא השקיע בחינוך ואפשר את המפולת החינוכית הזאת בסך הכל מכר את עתיד הדור הבא שיחיה כאן, ושם אותו על המזבח על המדרכות  והספסלים של הדור הזה .

לכו להצביע

 

 

 

 

 

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

5 Comments

  1. באמת שהייתי בחטיבה חלק מהמחנכות היו מורות לחשבון – לימדו כמה כיתות.
    אני אומר מהזיכרון אני לא בטוח.

    מה שאני בטוח
    זה שלי זה היה קשה אבל לא בגלל שלא היו מורות מקצועיות לחשבון אלא בגלל
    ש 4-5 יחידות היו ביחד(קראו לזה מוגבר).
    ז"א רמה נמוכה לבד ורמה בינונית וגבוהה ביחד.
    יוצא שרמה בינונית סובל…
    לפעמים גם מי שרמה גבוהה סובל כי החומר קשה,למרות שזה חטיבת ביניים(למשל בסיסים זה מאוד קשה לגיל הזה),ואם לא לוקח שיעורים פרטיים הוא נופל רמה.

    הסוד לדעתי הוא לקחת מורים זולים אבל לתת להם ללמד רק 15 בכיתה.

    הבעיה שאנשים מסתנוורים מכל מיני מומחים וכאלה שחושבים את עצמם ולכן יש דיסוננס קבוע בין תיאורית המורה ה"שקל" שמלמד מעולה אבל יקר.
    לבין הזול שמלמד בינוני.

    היום עם המצב הכלכלי הקשה בעולם אפשר להשיג מורים באיכות סבירה בזול.
    אז לפחות נכון לעכשיו ברור מה כדאי לעשות.

  2. אני מורה ל5 יח"ל בתיכון ובארץ. אז כמה דברים מהשטח,
    1)אין תגמול מספיק למורה מומחה. מערכת השכר היא קומוניסטית ושיוויונית לכולם. מה שאומר שמורה ל5 יח"ל מתמטיקה ,אלקטרוניקה ,פיסיקה או כימיה מרויח אותו הדבר כמו מורה ביסודי או בחטיבה. זה לא מעודד בכלל אנשים מהשוק הפרטי,בעלי מקצוע טובים,להצטרף למערכת החינוך. אני לא חושב שהשכר צריך להיות שיוויוני לכל

    2)ההפרדה בין התיכון לשאר הבתי ספר (יסודי+חטיבה) גרוע מאוד. תלמידים מגיעים לתיכון בלי שהם למדו כמעט כלום ביסודי וחטיבה,כי מביאים להם מורים שהם לא מורים למתמטיקה,אלה מחנכים שנותנים להם ללמד מתמטיקה

    3) אין שום פיקוח על רמת הלימודים ביסודי+חטיבה. אני רואה כל כך הרבה תלמידים מגיעים לתיכון בלי שהם יודעים לוח הכפל הבסיסי,בלי שהם יודעים את ציר המספרים או אפילו איך לפתור משוואה פשוטה של x-ים. אין פיקוח,לפעמים שנים שלמות שהילדים לא לומדים כלום,והמורה נשאר ואפילו לא ננזף,כי אף אחד לא עוקב אחרי זה (ועכשיו גם ביטלו את המ"צב)

    4) לדעתי,אין מספיק שעות מתמטיקה ובכלל שעות ריאליות במערכת. יש יותר מידי בחינות בגרות הומניות שמבזבזות את זמן התלמידים (היסטוריה,חיבור,תנ"ך,ספרות ועוד ועוד)

  3. יש שוק חופשי,הכל בסדר.
    אם יהיה כסף טוב ילמדו בגיל מבוגר.
    יכול להיות שירד מלכתחילה כי מדעים זה לא בוננזה כמו שהיה פעם – אין כסף
    ואין כבוד.

  4. כמה מדויק ככה צודק. המערכת רקובה מן היסוד אבל האשם הוא לא רק בה אלא גם בהורים שהורגלו בתרבות צריכה ריקה מתוכן (הרי גם הם תוצר של אותה מערכת). הרדידות פושה בכל פינה בארץ והסיבות הן רבות מכדי לפרט אבל ברור לגמרי שתרבות שסיגלה לעצמה את הצריכה כערך עליון לא תוכל להתקיים זמן רב בעולם של משאבים מוגבלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.