0

בטר פלייס קורסת כי אגסי לא התייעץ שיווקית עם גנבי הרכב – חלק א

 

אם אגסי היה מתייעץ עם נציגות גנבי הרכב בישראל, שהם מנוע הצמיחה החשוב של שוק הרכב החדש/יד ראשונה, הם היו אומרים לו כבר בסיעור המוחות הראשון, שבישראל אין ברכה ליבואן רכב שרכבו לא נגנב תדיר, ושיש פרנסה מרובה לענף מגניבות כלי הרכב, והיו מציעים לו לחזור לשלחנות השרטוט והשיווק ולהפוך את הרכב שלו לגניב ככל האפשר, ורצוי  דגם  גנרי יפאני -קוריאני.

אם אגסי היה מתייעץ עם פעילי שוק הרכב המשומש/ יד שנייה, הם היו אומרים לו שחובתו של יבואן רכב לעזור לפעילי שוק הרכב יד שנייה להרוויח כמה שיותר בשחור, כי הם עושים עבורו את העבודה השחורה, ותומכים ברכב המשומש שייבא לאורך כל חייו עד לגריטתו ,והם נותני השירות האלמונים , הם יוצרי המוניטין שלו כרכב אמין ובעל שוק, ואם לרכב אין שוק יד שנייה חזק עם קונים, לא יהיה לו גם שוק יד ראשונה.

אבל אגסי הלך להתייעץ עם פקידים, בירוקרטים, טכנוקרטים, רגולטורים, ונשיאים, וההון והשלטון ויצר רכב שהוא לא גניב בעליל, שאינו מספק פרנסה בשפע לפעילי שוק הרכב חוץ מבטר פלייס, ואינו מייצר מסביבו שום הזדמנות לרווח או פעילות בכסף שחור עבור פעילי שוק הרכב יד שנייה שאמורים לתמוך ברכב, חמור מזה מודל בטר פלייס עובד הפוך מ2 המודלים הכלכלים שמניעים את שוק הרכב, ויוצרים לו את מרכזי הרווח הגדולים שלו, שהם החמאה המרוחה על פני שוק הרכב.

מרכזי הרווח הגדולים של שוק הרכב בישראל:

א. שוק  גניבות הרכב – שוק הרכב החדש בישראל נשען באופן מוצהר על גניבת 20,000 כלי רכב  בשנה המהווים כ 10 אחוז מכלי הרכב החדשים הנמכרים בישראל, והגניבות הן סם חיים, מנוע צמיחה, ומרכז רווח גדול  ליבואני הרכב, חברות הביטוח מוסכי ההסדר וכמובן גנבי הרכב , והסיבה לריבוי  גניבות הרכב היא העובדה שמשרד התחבורה אינו מבטל רשיונות לרכב שעבר תאונות " טוטאל-לוס ",(הרס מוחלט) וכך על כל רכב שנהרס בתאונה ומשוקם, נגנב רכב חדש או תואם לצורך השלמת חלקי חילוף, כשכל שחקני השוק חיים בסימביוזה מופלאה ועסקי הרכב הגנוב והמשוקם מייצרים להם רווחי עתק, חברות הביטוח צריכות פסיכולוגית גנבים למינוף "עסקי הביטוח" והעלאת פרמיות, המוסכים צריכים חלפים חליפים בזול, והיבואנים מקבלים הזמנות חדשות, והציבור מממן הכל בפרמיות הביטוח מנופחות- וכולם מרוויחים  חוץ מהצרכן.

ולעומת זאת הרכב " הלא גניב " של בטר פלייס הוא מודל רכב בודד יחודי בולט בשטח, נשלט בטעינה מנוהלת מפוקחת  מחשב, ובמקביל נשלט GPS שעות 24 , מה גם ששום גנב רכב לא ירצה לגנוב רכב שיתקע לו במרדף ללא מזגן אחרי 120 קילומטר, כשבמקביל החברה שולטת על כל מלאי החלפים, השירות, והמוסכים והתיקונים, ורכב ברמת פיקוח וניהול כזאת לא צורך ביטוח,ואין ממנו פרנסה לשום גורם בשוק, חוץ מהחברה עצמה ורכב כזה לא מעניין איש בתעשייה כי אין ממנו רווח או הזדמנות לרווח.

שוק של גנבים  גם אם הוא בחסות החוק אוהב אנונימיות וחוסר פורמליות, ומכאן הרווח הסמוי מגיע, ואילו מודל בטר פלייס ממוחשב עד הבורג האחרון .

ב.הכסף השחור בשוק הרכב יד שנייה–  הכסף השחור הזורם בעורקי שוק הרכב יד שנייה מהווה כ 30 אחוז מהיקף שוק הרכב יד שנייה ומניע את כל השוק : מוסכים, תיקונים, חלפים, שירות דרכים, ביטוחים, ומסחר בכלי רכב משומשים, וכסף זה מאפשר לאלפי עסקים בענף השירותים לרכב להתקיים ולהרוויח יפה ולנהל שוק חלפים ושירותים ער תוסס ורווחי מרגע שכלי הרכב עזב את חברות הליסינג לאחר 3 שנים, ועד לגריטת הרכב, והשוק הזה תומך בכל כלי רכב של יבואן רכב שנמכר בישראל עד לגריטתו, זאת תמורת האפשרות לעשות רווח קטן לפרנסתו ולרווחתו, וכאן חשיבותו האדירה "כי ללא שוק יד שנייה- אין שוק יד ראשונה.

במודל של בטר פלייס אין "כסף שחור" שמניע את כל שוק הרכב יד שנייה, ותומך ברכבי היבואנים תמורת יצירת רווחים קטנים שחורים מההזדמנויות הנוצרות ,ואם לרכב אין שוק יד שנייה חזק ברור ותוסס, אין לו גם שוק יד ראשונה, ואת זה סרבו להבין במודל בטר פלייס וכל עוד לא יהיה לרכב  הנמכר עסקים קטנים שירוויחו עליו  ויתמכו בו במשך כל חייו עד לגריטתו בטר פלייס הוא גוויה כלכלית של חלום עם מודל רווח לא נכון ,כי אין מודל רווח בענף הקמעונאות שיכול להרוויח ללא תמיכת העסקים הקטנים החל ממזגנים ומכונות כביסה וכלה במכוניות מפוארות .

נהנית עשה לנו LIKE או SHARE   נששמח שתציע לנו חברות

נהנית ספר ושתף את חבריך

 

 

 

 

Avi-Zelinger

גר בתל אביב 57, מתעניין בנושאי כלכלה, מדינה, הסטוריה, בורסה שוק ההון ועוד. חושב קצת אחרת, משתדל להנות מהחיים כמה שאפשר. טכנולוג, מייקר, מפתח פטנטים, מכונת קריאה אנושית, מומחה לטכנולוגיית מידע, כריית ואיתור מידע, ארכיונים, מומחה למשימות מיוחדות ופרוייקטים מיוחדים. מומחה להסטוריה של יהודי תימן ואחרים. מומחה לסלטים יהודיים/ בלקנים למינהם, מפתח מוצרי מזון ושיטות שימור. מפתח הטרפז ואימון קומנדו לחיזוק הגוף, הסיבולת, הנשימה, והשרירים . אוהב גבינות, יין, נקניקים, בשר, חמוצים אלכוהול, קפה, ואת כל החטאים ומסיבות, וכל מה ששובר שגרה ומעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.